ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در مدارس

کد خبر: ۳۵۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 04 January 2017
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در مدارس تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشبرد اهداف پرورشی، اخلاقی، اعتقادی و تربیت نسل آینده موثر باشند.

سید بهاء‌الدین ملک‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد طی سه سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز، قرآن و فرهنگ اسلامی انجام داده است.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دستگاه توانسته طی سال‌های اخیر موفقیت‌های بالایی را در سطح کشور کسب کند، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم رتبه استان را در بخش‌های مختلف به خصوص قرآن و عترت به سه استان برتر کشور برسانیم.

وی، تشکیل و راه‌اندازی کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه را از دیگر اقدامات این دستگاه برای توسعه فرهنگ نماز و قرآن عنوان کرد و بیان داشت: این اقدام باعث شده تا در حوزه نماز و پاسخگویی به شبهات پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

این مسوول با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی ویژه مبلغین و روحانیون، گفت: دوره آموزشی که در چرام برگزار گردید یکی از دوره‌های مهمی بود که ویژه روحانیون و مبلغین مستقر در مدارس برگزار شد.

ملک‌حسینی با بیان اینکه طرح همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در حال حاضر در 30 مدرسه(امین، شبانه‌روزی و خاص) استان برگزار می‌شود، یادآور شد: در همین خصوص همایشی را در چرام برگزار و مبلغین و روحانیون این طرح آموزش دیدند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی امروز، گفت: وجود و حضور یک روحانی برای پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان در مدارس ضروری است.

وی از حضور 30 روحانی متخصص مستقر برای پاسخگوی به سوالات و شبهات دانش‌آموزان در 30 مدرسه استان خبر داد و یادآور شد: حدود 300 امام جماعت نیز در جهت اقامه نماز ظهر در مدارس حضور دارند ضمن اینکه برخی این امام جماعت‌ها نماز عشاء را نیز در مدارس اقامه می‌کنند.

ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: نماز ظهر و عصر حدود 800 مدرسه استان نیز توسط معاونین پرورشی یا دیگر مربیان فرهنگی مدارس اقامه می‌شود.

وی همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش اقدامی مهم و مورد نیاز دانست و گفت: با توجه به اینکه مدارس خانه دوم و محل تربیت فرزندان ماست آموزش و پرورش تمامی تلاش خود را جهت تربیت و تعالی هر چه بهتر دانش‌آموزان و نسل آینده جامعه به کار گرفته است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه تاکید کرد و بیان داشت: روحانیون، مبلغین و علمای حوزه‌های علمیه می‌توانند ضمن کمک به پیشبرد اهداف پرورشی، اخلاقی و اعتقادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تربیت نسل آینده موثر باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار