حقوق شهروندی، حل مشکلات اقتصادی مردم

عضو خبرگان رهبری با بیان این که در طی 38 سال گذشته حقوق شهروندی به خوبی رعایت شده است، گفت: آقای رئیس جمهور حقوق شهروندی حل مشکلات اقتصادی مردم است.
کد خبر: ۳۴۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 27 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی با اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: در کمال تعجب شاهد هستیم بعد از 3 سال و نیم رئیس‌جمهور تازه منشور حقوق شهروندی را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: اگر این موضوع مطلب جدیدی است، آیا دولت‌های اسلامی ما در این 38 سال حقوق شهروندی را رعایت نکردند و حقوق مردم را زیر پا گذاشتند که یک‌دفعه رئیس‌جمهور از حقوق شهروندی سخن می‌گوید؟


اسلامی بابیان این‌که مطرح ساختن این موضوع ظلم و جفا در حق دولت‌های قبلی است، افزود: واقعاً این نقض دولت‌های گذشته است، نمی‌توانیم بگوییم که دولت‌های قبلی حقوق مردم را رعایت نکردند و دولت یازدهم می‌خواهد آن را انجام دهد.

وی به برگزاری ده‌ها انتخابات در 38 سال گذشته اشاره کرد و گفت: این خلاف واقع است ما می‌بینیم که در سایه انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه حقوق مردم رعایت شده است و مردم نیز رضایت کاملی از نظام‌دارند.

عضو خبرگان رهبری به محرومیت‌زدایی‌های صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از انقلاب هزاران کیلومتر برای روستاها جاده احداث شد و آب و برق و کلیه خدمات رفاهی برای مناطق محروم ایجاد شد.

وی ادامه داد: این مهم از همان روزهای اول انقلاب در دستور کار انقلاب بود و از ناحیه دولت‌های مختلف به حقوق اقشار مختلف مردم به‌خصوص محرومین پرداخته شد.

اسلامی افزود: این‌که الآن می‌شنویم حقوق شهروندان منشوری دارد و بیانیه صادر می‌شود که انگار درگذشته انقلاب اسلامی ما هیچ‌گاه به حقوق مردم نپرداخته است.

وی ادامه داد: برخی افراد طوری وانمود می‌کنند که در طی 38 سال گذشته زندگی از مردم سلب شده و آن‌ها در خفقان و استبداد قرار داشته و آن موقع یک شخصی آمده و می‌گوید من منشور رعایت حقوق شهروندان را ارائه کرده و مدافع حقوق شهروندان هستم.

عضو خبرگان رهبری افزود: در انقلاب اسلامی ایران حقوق مردم بر اساس موازین شرعی و قانون اساسی رعایت شده است و دولت‌های اسلامی در این رعایت حقوق شهروندی حقی داشته و دارند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که رئیس‌جمهور این روزها بر سر زبان انداخته و برای آن برنامه و مراسم گرفتند، واقعاً توجیهی ندارد.

اسلامی بیان داشت: اگر بناست حقوق شهروندی رعایت شود این مردم و شهروندان ازنظر اقتصادی در تنگنا به سر می‌برند و دولت باید بر حل این مشکل مردم تمرکز کند.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین و مهم‌ترین حقوق شهروندی که باید به آن عمل شود، کمک و اهتمام جدی در حل مشکلات زندگی مردم است که باید تمامی دستگاه‌ها برای حل آن بسیج شوند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار