معاون سیاسی امنیتی استاندارایلام؛

حقوق شهروندی تنهاموضوع مغفول مانده درجامعه امروزی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تنها موضوع مغفول مانده بحث حقوق شهروندی بود که با درایت دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از وعده های رئیس جمهور محقق شد.
کد خبر: ۳۴۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 21 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان ایلام اظهار کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قوانین مترقی و طراز اول جهان حقوق تمامی آحاد جامعه در هر سطحی که باشند، بر اساس شرع و دین تعریف شده اما عمومی شدن و تبدیل آن به یک گفتمان اجتماعی نیازمند اطلاع رسانی همگانی است.
 
وی با تاکید بر اینکه در قانون اساسی تمام زوایای کار و ظرافت های لازم در مباحث مربوط به حقوق آحاد جامعه دیده شده است، گفت: تنها موضوع مغفول مانده بحث حقوق شهروندی بود که با درایت وهمت دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از وعده های رئیس جمهور کشور محقق شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام افزود: منشور حقوق شهروندی مشخص می کند که افراد جامعه چه حقی دارند و از چه راه های قانونی می توانند حق خود را مطالبه کرده و اگر به حق خود نرسیدند از چه راهی پیگیری کنند.
 
کلانتری یادآور شد: حقوق شهروندی در هماهنگی با تمامی ارکان نظام به عنوان خط مشی دولت تدوین شده اما در ابتدای کار قرار داریم و ممکن است در این مسیر مشکلات و موانعی وجود داشته باشد که باید با همفکری و تعامل برطرف شود.
 
وی اضافه کرد: منشور حقوق شهروندی چارچوب بسیار قوی دارد و مبتی بر قانون اساسی، آرمان های امام (ره) و شهدا، فرامین رهبری و حقوق ملت است.
 
معاون استاندار ایلام گفت: منشور حقوق شهروندی یک کار سیاسی، حزبی و جناحی نیست و خدمتی متعلق به تمام نظام است که ما را در سطح وسیعی به جهان عرضه می کند.
 
کلانتری اظهار کرد: به عنوان نظامی که مفتخر است احکام قرآن کریم را پیاده می کند، به تمام دنیا اعلام می کنیم که در مسیری قرار گرفته ایم که انسان ها در اوج عزت و احترام هستند و مردم با شجاعت و بدون ترس می توانند حق خود را مطالبه کرده و مسئولان نیز به آنها پاسخ منطقی، قانونی و رضایتمندانه می دهند.
 
وی یادآور شد: این منشور در 22 موضوع و 120 ماده تنظیم شده و باید برای اطلاع عموم مردم به روش های مختلف از طریق رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب اطلاع رسانی شده و در دسترس همگان قرار گیرد.
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه تدوین منشور حقوق شهروندی در راستای تحقق یکی از وعده های رئیس جمهوری است، گفت: پیش نویس این منشور در اوایل کار دولت یازدهم تهیه شد اما با توجه به اینکه رویکرد دولت یازدهم پرهیز از انجام کار شتابزده، نمایشی، غیرعلمی و غیرواقع بینانه است و به منظور استفاده از تمامی ظرفیت ها و نظرات مختلف تدوین نهایی آن به آذرماه گذشته موکول شد.
 
علی مهر علیزاده اظهار کرد: تحولات جهانی و بالا رفتن سطح شهرنشینی و دسترسی مردم به رسانه به شکلی رقم خورده است که یک حس مشترک جهانی شکل گرفته و اهمیت توجه به حقوق شهروندی را صد چندان کرده است.
 
وی افزود: دیپلماسی فعال دولت که موفق شد چالش هسته ای را پشت سر بگذارد در این حوزه نیز با همکاری تمامی قوا می تواند به موفقیت های چشمگیری دست یابد البته در این زمینه مشارکت فعال مردم، نهادها و سازمان های مردم نهاد و همچنین آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف در حوزه دولت ضروری است.
 
استان ایلام نخستین استان در کشور است که ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با موضوع منشور حقوق شهروندی را تشکیل و اولین جلسه آن را با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار کرده است.
 
رئیس جمهوری 29 آذر در همایش قانون اساسی و حقوق ملت از منشور حقوق شهروندی رونمایی کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار