مراقب لوازم آرایش تقلبی باشید

کد خبر: ۳۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 11 May 2015
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اکثر لوازم آرایشی موجود در بازار که با قیمت پایین‌تر عرضه می‌شوند، تقلبی هستند.
حسین عزیزی، در گفت و گو با ایسنا طی سخنانی اظهارکرد: ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه است و از این رو انتخاب صحیح یک ماده آرایشی و بهداشتی برای همه افراد جامعه امری ضروری است.
وی افزود: امروز استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی به ویژه در میان نسل جوان گسترش پیدا کرده که با توجه به افزایش روزافزون مصرف انواع فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تامین سلامت و بهداشت این مواد یکی از مهم‌ترین وظایف متولیان حوزه سلامت به شمار می‌رود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرآورده‌های غیر بهداشتی و غیرمجاز به محصولاتی اطلاق می‌شود که بدون اخذ مجوز واردات از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرایط نامناسب به کشور وارد می‌شوند.
عزیزی ادامه داد: با توجه به اینکه این فرآورده‌ها حاوی مواد اولیه غیر مجاز، مضر و نامرغوب هستند مصرف آنها عوارض جدی را برای مصرف کنندگان به دنبال خواهد داشت.
به گفته وی امروزه استفاده از لوازم آرایش و بهداشتی در میان اقشار مختلف جامعه امری اجتناب‌ناپذیر است و بسیاری از افراد حداقل یک ‌بار عوارض لوازم آرایشی و بهداشتی نامرغوب و قاچاق را تجربه کرده‌اند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: احتمال آلودگی‌های میکروبی و آسیب‌های فیزیکی برای محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق به دلیل شرایط نامساعد حمل و نقل و نگهداری نامناسب بیشتر است که بر همین اساس باید از خرید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی خودداری کرد.
وی با بیان اینکه هنگام خرید و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی باید به خطرات احتمالی مسمومیت، توصیه‌های کاربردی و تاریخ مصرف آن توجه کرد، ادامه داد: مصرف‌کنندگان باید دقت کنند که فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی داخلی دارای پروانه ساخت معتبر بوده و فرآورده‌های خارجی نیز باید دارای برچسب کنترل اصالت و سلامت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.
این مقام مسئول در پایان گفت: استفاده از لوازم آرایشی به طور مشترک با سایر افراد علاوه بر آلوده شدن خود ماده آرایشی باعث انتقال عوامل میکروبی و قارچی از فردی به فرد دیگر می‌شود که بر همین اساس باید از استفاده مشترک از لوازم آرایشی خودداری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار