بازدید معاون فرهنگی شهرداری اهواز به همراه مدیران این معاونت از میراث فرهنگی شهراهواز

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز به همراه جمعی از مدیران این معاونت از برخی آثار ثبت شده میراث فرهنگی اهواز بازدید به عمل آوردند
کد خبر: ۳۳۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 07 December 2016
 آهن جان در خصوص این بازدید گفت: آثار ثبت شده ملی اهواز به عنوان میراث هویت بخش شهر اهواز لازم است که مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند تا از تخریب و آسیب در امان باشند. 

در این بازدید کارخانه ریسندگی وبافندگی واقع در خیابان امام خمینی(ره) نبش یوسفی ، دانشرای مقدماتی پسران واقع در باغ معین ، متل قو واقع در خیابان خسروی ، سرای معین التجار واقع در جاده ساحلی شرقی جنب پل سفید از جمله مکانهایی بودند که موردبازدید و بررسی اولیه قرار گرفتند.

معاون شهردار اهواز در ادامه گفت: به منظورنجات بخشی این اماکن تاریخی که نشان دهنده هویت شهر اهواز هستند و می توانند برای شهروندان اهوازی وهمچنین توریستهای داخلی و خارجی جذابیت های خاص داشته باشند برنامه داریم که از سال آینده به صورت تدریجی نسبت به تملک این بناهااقدام نمائیم و در این زمینه اولویت اقدام در خصوص اماکن در معرض تهدید و تخریب است. 

تا انشاا... پس از تملک اقدام به ترمیم نموده و این بناها به اماکن فرهنگی و گردشگری تبدیل شده و مورد استفاده بهینه برای هویت بخشی به شهر اهواز قرار گیرند.

وی در پایان افزود: در مسیر تملک این اماکن با دو مشکل وجود مالک خصوصی و کمبود منابع جهت تملک مواجه هستیم که امیدواریم با حمایت شورای شهر بتوانیم کاربری مناسب و برازنده ای برای این اماکن تاریخی فراهم نمائیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار