فرماندار قزوین:

خدمات کمیته امداد در جامعه ملموس و اثرگذار است

فرماندار قزوین گفت: خدمات کمیته امدادامام خمینی (ره) در سطح جامعه ملموس و اثرگذار بوده و در نقاط مختلف می‌توان اثرگذاری آن را مشاهده کرد.
کد خبر: ۳۳۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 16 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با فرماندار شهرستان قزوین دیدار کرده و ضمن تشریح فعالیت‌های امداد، بر همکاری دستگاه‌های مختلف برای خدمت‌رسانی بیش‌ازپیش به مددجویان و نیازمندان تأکید کرد.

سید علی موسوی موینی، فرماندار شهرستان قزوین در این دیدار امداد را یادگار امام خمینی (ره) دانست و افزود: شاید روزی که امام دستور تأسیس کمیته امداد را صادر کرد کسی به عمق این تصمیم امام آشنا نبود ولی باگذشت ایام اهمیت این تأسیس و توجه بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در روزهای اول انقلاب که هنوز وضعیت کشور سامان چندانی نداشت، امداد را تأسیس کرد؛ این گام امام را باید گام نهادن در مسیر انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) دانست که در رسیدگی به محرومان خود گام برمی‌داشتند.

فرماندار شهرستان قزوین اضافه کرد: امروز بعد از گذشته سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اقدامات و خدمات شایان توجهی از سوی امدادگران به نیازمندان هستیم، به‌طوری‌که خدمات کمیته امداد در سطح جامعه ملموس و اثرگذار بوده و در نقاط مختلف می‌توان اثرگذاری آن را مشاهده کرد.

وحید میرزایی بافتی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیز اظهار کرد: امروز وضعیت فقر در جامعه با گذشته متفاوت است و عوامل مختلفی در این فقر نقش دارند که انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف برای رفع محرومیت واردشده و نقش خود را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: امروز دیگر با فقر بی‌سواد گذشته و افراد کهنسال روبرو نیستیم بلکه فقر جوان و زنانه شده و با توجه به همین شرایط نیز لازم است گام برداشته شود تا بتوانیم خدمات متناسب به مددجویان عرضه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: برای رفع فقر و محرومیت نمی‌توان از شیوه‌های گذشته استفاده کرد، امداد برای اجرای گام‌های اساسی در محرومیت‌زدایی موضوع توانمندسازی و اشتغال‌زایی را موردتوجه قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده نیازمند مادام که به استقلال معیشتی دست نیابد، نمی‌تواند از کمک‌های دیگران بی‌نیاز شود ازاین‌رو اشتغال به‌خصوص در حوزه خُرد و خانگی برای توانمندسازی مددجویان لازم و ضروری است.

میرزایی توضیح داد: امداد برای اجرای این مهم ضمن ارائه بسته تشویقی به کارفرمایانی که نیازمندان را به‌کارگیری می‌کنند، درزمینهٔ آموزش مددجویان در رشته‌های هنری و فنی اهتمام دارد به‌طوری‌که با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، کارآموزان پس از گذراندن دوره و قبولی در آزمون؛ گواهی‌نامه پایان دوره دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: اشتغال نیازمندان و محرومان موضوع مهمی است که نه‌تنها به رفع مشکل مددجویان منجر می‌شود بلکه در درازمدت بستر سالم‌سازی و پویایی اقتصاد جامعه را فراهم خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار