اسکان ۱۸ هزار زائر حسینی در اسدآباد

فرماندار اسدآباد از تهیه یک هزار و 200 تخته پتو برای اسکان اضطراری زائران اشاره کرد و افزود: این تعداد بین هشت مسجد و سه موکب و پایگاه امداد و نجات گردنه توزیع شده است.
کد خبر: ۳۲۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 16 November 2016
فرماندار اسدآباد گفت: با آغاز سفر زائران به کربلای معلی 18 هزار نفر در موکب های برپا شده در این شهرستان پذیرایی و اسکان داده شدند.

به گزارش ایرنا؛ حسین افشاری در ستاد اربعین افزود: زائران از 2 تا 24 ساعت در موکب شهید قهاری واقع در گردنه اسدآباد و موکب شهید کوروند واقع در جنت آباد توقف داشته و با غذای گرم پذیرایی شده اند. 

وی اظهار کرد: شهرستان اسدآباد برای پذیرایی از زائران در آمادگی کامل به سر می برد و تاکنون 40 هزار بسته تنقلات، 40 هزار وعده غذایی، 100 هزار بسته چای در موکب شهید قهاری با کمک اوقاف و امور خیریه شهرستان تهیه و تدارک دیده شده است. 

فرماندار اسدآباد از تهیه یک هزار و 200 تخته پتو برای اسکان اضطراری زائران اشاره کرد و افزود: این تعداد بین هشت مسجد و سه موکب و پایگاه امداد و نجات گردنه توزیع شده است. 

افشاری با بیان اینکه در برگشت زائران احتمال بارش و کولاک در گردنه اسدآباد وجود دارد گفت: پیش بینی های لازم از قبیل جیره خشک، پتو، وسایل گرمایشی انجام شده است. 

فرماندار اسدآباد با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی از رستورانهای بین راهی و داخل شهر گفت: تذکرهای لازم مبنی بر پخت بهداشتی غذا به این اماکن از طریق شبکه بهداشت و درمان داده شده است. 

وی با تأکید بر آماده باش بیمارستانهای امیرالمومنین و قائم (عج) و فوریتهای پزشکی برای خدمات رسانی به زائران تصریح کرد: داروهای اورژانسی نیزبرای درمان سرپایی زائران تهیه و در اختیار موکب ها قرار گرفته است. 

افشاری گفت: چهار نانوایی نیز برای تأمین نان مورد نیاز زائران به صورت شبانه روزی مشغول پخت هستند. 

سه موکب از بیستم آبان تا ششم آذر در اسدآباد برپاست و از زائران اربعین حسینی پذیرایی می کنند. 

شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در مسیر بزرگراه کربلا واقع شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار