شجاعت و صداقت در مبارزه با فساد ، گشتم نبود ، نگرد ، نیست !!!!

چندی پیش، خبری منتشر کردیم که در آن از اختلافات مالی یکی از بزرگترین تعاونی های مسکن استان توسط مدیرعامل سابق آن پرده بر می داشت که با واکنش هایی نیز همراه بود.
کد خبر: ۳۲۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 07 November 2016
به گزارش تابناک از قزون به نقل از سرویس اجتماعی قزوین خبر؛ در پی انتشار گزارشی از وضعیت یکی از تعاونی های مسکن استان، این گزارش مورد توجه برخی از مسئولان از جمله دادستان محترم و هیات مدیره فعلی این تعاونی قرار گرفت و خواهان پیگیری تا رسیدن به نتیجه نهایی هستند.

پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که ناشران اسناد فساد در تعاونی یاد شده، مستندات قانونی در دست دارند و آماده برگزاری هرگونه مناظره ای با طرف یا طرفان مقابل خود هستند و در نقطه مقابل متهمین از پاسخگویی به هر سوالی سر باز می زنند.

نکته قابل تامل در این پرونده منفک شده این تعاونی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که متاسفانه در برخی رسانه ها به اشتباه تعاونی یاد شده را زیرمجموعه این نهاد انقلابی می دانند.

بحث داغ این روزهای کشور و حتی استان ما بررسی کارایی دستگاه های نظارتی است که اتفاقاً توسط ناشران اسناد تعاونی نیز به چالش کشیده شده است.

و سوال اینجاست که چطور ممکن است با وجود دستگاه های نظارتی چون بازرسی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بازرسی و ... شاهد چنین اتفاقات اسفباری باشیم.

مگر قرار نیست که دستگاه ها برای اجرای درست و صحیح قانون، اطلاعات سازمان شان را در اختیار دستگاه های نظارتی قرار دهند؟

مگر قانون گذار سازمان های نظارتی را مکلف نکرده است که در صورت مشاهده تخلف آن را به مراجع قضایی ارجاع دهد؟

و مگر قرار نیست قضات قاطع و پاک دست، به دور از جنجال های سیاسی احکامی مطابق با جرم افراد صادر نمایند؟

و هنوز سوال ما این است که چطور ممکن است ...؟

«شجاعت و صداقت در مبارزه با فساد ، گشتم نبود ، نگرد ، نیست !!!!» عنوان یادداشتی است که توسط یکی از کاربران در فضای مجازی نشر شده است و در ادامه متن این یادداشت که در مورد تعاونی یاد شده است را بازنشر می کنیم.

« در پی انتشار اخباری از مشکلات تعاونی مسکن فاتحان فجر شهرستان قزوین ، گپی با برخی از اعضای این تعاونی زدیم که نکان جدید و جالبی دستگیرمان شد که شنیدن آنها خالی از لطف نیست . شما هم بخوانید و لذت ببرید .

ما که حسابمان ضعیف است ولی ، هر کس از این حساب و کتاب سردرآورد به ما هم یاد بدهد ، البته حق الزحمه کامل محفوظ است با شیرینی مخصوص !!!

در ابتدای سال 93 تعاونی به یکی از مسئولین اعلام می کند که ساخت و ساز در یکی از پروؤه های این تعاونی برآورد متر مربعی کمتر از چهارضد هزار تومان دارد . تعاونی حدود 7 الی 8 ماه بعد نامه دیگرزی به یکی از بزرگان استان می نگارد که عده ای دارند شلوغ می کنند و نشر اکاذیب می نمایند و ما بررسی کردیم و سهم آورده اعضا و تسهیلات و هرچه داشته ایم را صرف کرده و کارهای انجام شده را که حدود 95 % بوده محاسبه کرده ایم و نهایتا قیمت تمام شده هر متر مربع از همان پروژه کمتر از سیصد و پنجاه هزار تومان شده است . شما در جریان باشید که برخی از اعضا تشویش اذهان عمومی کرده و می گویند که ما گران فروشی کرده و ایم و کذا و کذا .

القصه در حالیکه تقریبا تمامی واحد ها قبل از نامه دوم ساخته شده و تنها محوطه سازی و تکمیل پارکینگ ها باقی مانده بوده و آنهم شامل همان حدود 5 % کار باقی مانده بوده است ، عزیزان دلسوز و خدمتگذار ، همان ها که می گفتند اعضا نشر اکاذیب می کنند حدود یکسال بعد اعضا را محکوم کرده اند به اینکه «««« بنا متر مربعی هفتصد و نود هزار تومان تمام شده است »»»»»» خوب اعداد را دقت کنید ؟؟؟؟؟؟!!!!!!

حدود 5 % کار باقی مانده ، توانسته قیمت تمام شده کار را بیش از دو برابر افزایش دهد !!!!!! خدا وکیلی ، شعبده از این حیرت انگیز تر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تاکنون چنین معجزه ای دیده اید ؟؟؟؟؟؟ از تمامی اساتید دارایی و دیوان محاسبات و جامعه رسمی حسابداران و کارشناسان رسمی دادگستری و حسابرسان و هرکس که دستی در حساب و کتاب دارد استدعا داریم ، این ضرب و تقسیم ساده را برای ما آنگونه که یک خنگ بفهمد ، آموزش دهید تا ما از گمراهی بدرآییم .

اگر چنین کنید یک عمر ما را مدیون خود و دانشتان نموده اید .»
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار