به همت امور فرهنگی مدرسه الزهرا(س)، حرکت جهادی پاسخگویی به شبهات با موضوع عاشورا آغاز شد.
به همین منظور اتاق فکری با هدف بررسی نواقص طرح تشکیل شد و اعضای شرکت کننده در این طرح موفق به جمع آوری 13 پاسخ به سیزده شبهه عاشورایی شدند.
این گزارش می افزاید: طلاب به مطالعه مجموعه ده جلدی کتاب" سلوک عاشورایی" پرداختند و قرار است پاسخ های کامل و خلاصه و دسته بندی شده را به شکل بروشوری تهیه و تنظیم و در محیط های آموزشی و مدارس در بین جوانان و نوجوانان توزیع کنند.
*آغاز مجدد طرح"مقر کتاب"
طرح مقرّ کتاب برای دومین بار با استقبال طلاب مواجه شد و نشست توجیهی این طرح با حضور سه نماینده از هر پایه تحصیلی برگزار شد.
خانم بیکی، مسئول اجرای این طرح به اهمیت مطالعه در جامعه پرداخت و افزود: میزان مطالعات مفید کاهش یافته و متأسفانه زمان استفاده از فضای مجازی افزایش یافته است.
وی هدف از اجرای این طرح را علاقه مند کردن طلاب به مطالعه مفید بیان کرد و گفت: همانگونه که جسم و بدن انسان برای رشد به تغذیه مناسب، سالم و مفید و به به اندازه نیازمند است؛ روح نیز برای رشد و سلامت به تغذیه سالم و به اندازه نیاز دارد که بهترین غذای روح، کتاب است.
*اجرای طرح بردهای فرهنگی و اخلاقی ویزه طلاب مقطع سیکل
طرح فرهنگی "نصب برد" با موضوعات فرهنگی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بین سه کلاس مقطع سیکل آغاز شد و طلاب پایه اول پیرامون موضوع قرآن (خواص سوره ها، شعر و اهمیت قرآن ) و طلاب پایه دوم با موضوع نماز (احادیثی در مورد اهمیت نماز و داستان در مورد نماز) را در معرض دید دیگر طلاب قرار دادند.
برپایه این گزارش، طلاب پایه سوم موضوع زنان عاشورایی (ویژگی زنان عاشورایی (عزت نفس،حجاب،بنده خدا) و مشخصات و زندگینامه بعضی از زنان(حضرت زینب(س)، حضرت سکینه(س)، مادر وهب و...) را تهیه و نصب کردند.
این گزارش می افزاید: برد دیگری با موضوع اخلاقی توسط طلاب پایه دوم مقطع سیکل به صورت هفتگی تهیه می شود که موضوع گمنام بودن با تأسی از حضرت زهرا(س) و نیز مطالب مرتبط اخلاقی در معرض مطالعه طلاب قرار می گیرد.