معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد

رویکرد گفتمان محوری پلیس در کاهش تخلفات رانندگی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: در کاهش تخلفات رانندگی هدف پلیس حل مسائل با رویکرد گفتمان محوری است.
کد خبر: ۳۲۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴ 02 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان قم، احمد صادقی اظهار کرد: در مباحث ناهنجاری اجتماعی از جمله آلودگی صوتی که مصداق آزار و اذیت دیگران است، جرایمی در قانون تعریف شده است که بسته به نوع جرم این افراد، قاضی پرونده برای آنها حکم جریمه و توقیف خودرو صادر می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه‌ اگر صدای سیستم صوتی خودرویی در حد معمول باشد و مصادیق ناهنجاری نداشته باشد، پلیس هیچ اصراری بر جریمه و توقیف خودرو ندارد، تصریح کرد: قصد نداریم موجبات نارضایتی مردم را ایجاد کنیم، بلکه در این موارد تنها به تذکر اکتفا می کنیم.

وی تصریح کرد: اگر سیستم صوتی خودروها خارج از حد عرف باشد پلیس بر حسب وظیفه خود خودرو را متوقف و فرد خاطی را جریمه می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان این که در مواردی نیز فرد خاطی را احضار و حضورا تذکر می دهیم، گفت: در برخی موارد برای افراد با رضایت خودشان پرونده شخصیت تشکیل می‌شود و مواردی از جمله اوضاع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فرد، بومی و غیر بومی بودنش بررسی و فرد واکاوی روانی و شخصیتی می‌شود تا علت این گونه رفتارها مشخص شود.

صادقی با بیان این که امسال نسبت به سال گذشته آلودگی صوتی در قم کاهش یافته است، بیان کرد: کاهش آلودگی صوتی بخاطر رعایت شئونات از سوی مردم و آگاه تر شدن افراد است و در حال حاضر نیز ناهنجاری عمده ای که باعث نگرانی شود، نداریم.

وی تاکید کرد: مردم باید با تعامل با یکدیگر امنیت و آرامش را در جامعه‌ای که متعلق به خودشان است ایجاد کنند.

صادقی با تاکید بر اینکه پلیس به دنبال اجتماعی کردن مسائل انتظامی است، گفت: هدف پلیس اجتناب از برخوردهای فیزیکی و حل مسائل با رویکرد گفتمان محوری است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، افزود: تذکر، برخورد نرم، مشاوره و نصیحت با افرادی که دچار تخلف می‌شوند، سازنده است تا این افراد قانع شوند که رفتارهای نابه‌هنجار مرتکب نشوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار