راه‌اندازی 6 مرکز یادگیری محلی از ابتدای سال در البرز/ انتخاب البرز به عنوان پایلوت کشوری مراکز یادگیری محلی

کد خبر: ۳۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 19 October 2016


مدیرکل آموزش و پرورش البرز از راه‌ندازی 6 مرکز یادگیری محلی در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ریشه‌کنی بی‌سوادی یکی از اهداف اصلی نظام آموزشی در کشورمان است که به طور جدی و به صورت بی‌وقفه طرح‌های مرتبط با این موضوع در دست انجام است.

وی افزود: خوشبختانه استان البرز در این زمینه پیش‌قدم و پیشگام بوده و به همین دلیل جزو استان‌های ممتاز کشور به شمار می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: یکی از طرح‌های آموزش و پرورش برای مقابله با بی‌سوادی، راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی برای است که در این حوزه نیز استان البرز پیش‌گام بوده است.

ساکی گفت: به همین دلیل البرز به عنوان پایلوت کشوری مراکز یادگیری محلی انتخاب شده و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 مرکز یادگیری محلی در استان البرز راه‌اندازی گردید و تلاش می‌کنیم این مراکز را افزایش داده و تجربیات خود را در زمینه اجرای طرح فوق به دیگر استان‌ها منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: در این مراکز به افراد خدمات آموزشی و مهارتی ارائه می‌شود تا بتوانیم از این طریق میزان و درصد بی‌سوادی و کم‌سوادی را تا حد ممکن کاهش دهیم.

ساکی ادامه داد: هدف ما رسیدن به نرخ بی‌سوادی کمتر از یک درصد است و به طور قطع با تلاش‌های ویژه و حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها می‌توانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان البرز و قرار گرفتن برخی از بخش‌ها و روستاها در مناطق مرتفع و صعب‌العبور گفت: با این وجود افراد در دورترین نقاط استان البرز که بی‌سواد بوده و یا مهارت لازم را ندارند، شناسایی و به مراکز یادگیری محلی معرفی و هدایت شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان با تاکید بر اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی یک طرح ملی و دارای منافع گسترده در جامعه است، گفت: اجرای صحیح این طرح و دست‌یابی به اهداف پیش‌بینی شده نیازمند عزم ملی در استان البرز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار