حفظ و تقویت خانواده مهم‌ترین اصل در جامعه است/والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند

کد خبر: ۳۱۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 19 October 2016


روانشناس و استاد دانشگاه بر حفظ و تقویت خانواده به عنوان یکی از مهمترین ارکان اصلی جامعه تأکید کرد و گفت: والدین نقش مهمی را در تربیت فرزندان دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن ایمانی عصر امروز در همایش متمرکز استانی هفته پیوند اولیا و مربیان در البرز اظهار داشت: نقش انجمن‌های اولیا و مربیان و پیوند این دو بر کسی پوشیده نیست، بنابراین با تعاملات بیشتر به مربیان و اولیا می‌توانیم به اهداف مورد نظر در امور تربیتی و پرورشی دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جامعه ما جامعه‌ای با فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است افزود: حفظ و تقویت خانواده از مهم‌ترین اصول است.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل ناهنجاری‌ها از خانواده شکل می‌گیرد گفت: فرزندان باید در محیط خانواده احساس امنیت و آرامش کنند و این مهم باید توسط والدین انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تربیت خوب فرزندان در درجه اول در محیط خانواده است افزود: با وارد شدن فرزندانمان در محیط مدرسه، این نهاد نیز به عنوان یکی از رکن‌های اساسی در تربیت و پرورش کودکان ما است.

ایمانی عنوان کرد: در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع باید تعاملات پیوسته ای بین اولیا و مربیان مدارس باشد تا بتواند در برنامه‌ریزی‌ها در امور تربیتی دانش‌آموزان و تحقق اهداف مورد نظر موثر باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار طلاق در جامعه گفت: یکی از نشانه‌های مهم کم‌توجهی به امور تربیتی کودکان و نوجوانان و حتی جوانان است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: برای حفظ کیان خانواده باید پدر، مادر و فرزندان رویکرد گفت‌وگو را در خانه در محوریت قرار دهند.

روانشناس و استاد دانشگاه، دوستی، محبت، درک کردن، احترام به خواسته‌ها، نداشتن توقع بیش از حد، رعایت اصول اخلاقی، دینی، انس با قرآن، با ایمان و توکل زندگی کردن، تقویت ارتباطات خانوادگی، وقت گذاشتن برای هم، خوب شنیدن حرف‌های یکدیگر را از جمله مهمترین عوامل تحکیم کننده عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار