نرخ بیکاری در استان اردبیل 12.8 دهم درصد است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: نرخ بیکاری در استان اردبیل براساس آخرین آمار 12.8 دهم درصد است.
کد خبر: ۳۱۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 18 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم مظفری در جریان بازدید از روند اجرایی و تأمین زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان اردبیل براساس آخرین آمار 12.8 دهم درصد است.

وی تصریح کرد: اشتغال به عنوان اصلی‌ترین رویکرد دولت و مسؤولان نظام در همه ابعاد مورد توجه است به طوری که برای تأمین اشتغال مورد نیاز ضرورت دارد ظرفیت بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه ما با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری می‌توانیم بستر این اشتغال و توانمندی اقتصادی را به خوبی فراهم کنیم، گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا تجمیع سرمایه‌گذاری‌ها با مزیت مناسب در چنین مناطقی اتفاق افتاده و فرصت‌های جدید اشتغال برای بیکاران به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم آید.

مظفری با بیان اینکه ما در استان اردبیل با داشتن قابلیت‌های متفاوت کشاورزی، گردشگری، صنعتی و معدنی نباید با نرخ بالای بیکاری و دغدغه خانواده‌ها در این حوزه رو به‌ رو باشیم، افزود: حرکتی که امروز در کشور به عنوان یک حرکت تأثیرگذار آغاز شده حرکت بر محوریت اشتغال بر پایه تولید داخلی و کم شدن دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه است که می‌تواند حرکت‌های مناسب و قابل قبولی را در فضای جامعه ما رقم بزند.

وی بیان کرد: ما راهی جز توانمندسازی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد فرصت‌های اشتغال نداریم و در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بر همین موضوع و محور تاکید شده تا یک شرایط متفاوتی را در ایجاد فضای اشتغال به دور از نگاه سنتی دولتی به این حوزه را شاهد و ناظر باشیم.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل عمده بیکاران جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گاه فاقد مهارت‌های لازم توصیف کرد و ادامه داد: در همه این زمینه‌ها آنچه که مهم به نظر می‌رسد شناخت ظرفیت‌های خوب اشتغال و جذب نیرو در این بخش‌هاست که می‌تواند نقطه تحولی خوبی به شمار آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار