معاون عمرانی استاندار قم:

متولی آتش‌نشانی در جاده‌های کشور تعیین شود

معاون عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه متولی آتش‌نشانی در جاده‌های کشور مشخص نیست، گفت: باید متولی این امر مشخص شده و امکانات لازم در اختیارش قرار گیرد.
کد خبر: ۳۱۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اشاره به وقوع حوادث جاده‌ای که منجر به آتش سوزی وسایل نقلیه می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر براساس قانون، اطفاء حریق در آتش سوزی‌های جاده‌ای به عهده هلال احمر نهاد شده و این در حالی است که این نهاد امکانات و تجهیزات لازم برای اطفاء حریق را در اختیار ندارد.

وی به کمبود اعتبارات کشور برای اختصاص به این امر مهم اشاره و بیان کرد: لازم است با انجام مکاتبات با وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قبال امتیازاتی که به مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی می‌دهند این مجتمع‌ها را ملزم کنند خدمات امدادی مانند ایستگاه‌های آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر و پلیس راه را در مجتمع‌ها احداث و تجهیز کنند تا نیروهای امدادی در مواقع بروز حوادث در کوتاه‌ترین زمان به محل حادثه اعزام شوند.

معاون امور عمرانی استاندار قم مهمترین نیاز جامعه در حوادث جاده‌ای را بحث فرهنگ سازی و آموزش مردم ذکر کرد و گفت: ظرفیت فرهنگ سازی در سازمان راهداری وجود دارد و این سازمان با مشارکت صدا و سیما و رسانه‌های دیگر باید این نیاز مهم جامعه را تأمین کنند.

وی رفع نقاط حادثه خیز، کنترل عامل انسانی تصادفات و تجهیز محورهای استان به کنترل‌های الکترونیکی و نامحسوس را از دیگر اقدامات لازم برای کاهش تصادفات عنوان کرد.

بهشتی آمار تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در محورهای استان در 6 ماهه اول 95 را بیش از 21 میلیون وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته نزدیک به 19.5  میلیون وسیله نقلیه بوده است که در سال جاری، آمار ترددها 9 درصد رشد داشته است.

وی مجموع تصادفات رانندگی در 6 ماهه نخست امسال را 1137 فقره اعلام کرد و گفت: متأسفانه تلفات تصادفات در این بازه زمانی با 120 کشته 13 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که لازم است با انجام اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش تلفات در حواث رانندگی باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار