مرادی:تحول اقتصادی در کشور بدون توجه به اقتصاد مقاومتی راه به جای نمی‌برد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد تحول اقتصادی در کشور بدون توجه به اقتصاد مقاومتی راه به جایی نخواهد برد.
کد خبر: ۳۰۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 10 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی صبح امروز در جمع مردم بندرعباس اظهار کرد: اقتصاد در کشورهای مختلف با روش‌ها و قواعد مختلفی تجربه شده اما تنها روش‌هایی توانسته کارآمد عمل کند که به توان داخلی و ظرفیت‌های درونی خود متکی بوده است.

وی با بیان این که اقتصاد ایران به دلیل وابستگی به نفت از دیرباز با مشکلات اساسی و عمده‌ای مواجه بوده است، افزود: اقتصادهای تک محصولی همواره در معرض آسیب قرار داشته‌اند و بخصوص در موضوع نفت که کاملا سیاسی شده است، این وضعیت شکل حادتری به خود گرفته است.

نماینده مردم بندرعباس خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت نفت شدیدترین آسیب‌ها را به اقتصاد ملی ما وارد کرده و از سوی دیگر درآمدهای نفتی همواره بخشی از سوء مدیریت در نظام برنامه‌ریزی ما را پوشش داده است و این مسئله موجب شده که کشور با هزینه سنگینی اداره شود.

مرادی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای خروج اقتصاد کشور از حالت تک محصولی تأکید و گفت: ما در زمینه معادن، کشاورزی، ترانزیت کالا و خدمات، گردشگری و صنایع معدنی و فلزی توانمندی‌های خوبی داریم و بخش پتروشیمی و صنایع وابسته به نفت نیز در سال‌های اخیر رشد خوبی را شاهد بوده‌ایم که باید به سمت رشد درآمدهای کشور از این بخش‌ها حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر همین راهکار است و بر اتکای به نقاط قوت اقتصاد ما تأکید دارد و اگر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور در همه بخش‌ها به یک رویه جاری تبدیل شود، نه تنها مشکلات اقتصادی کشور رفع می‌شود بلکه روحیه خودباوری ملی نیز تقویت و درآمدهای ملی ما برای ساختن و آبادانی کشور نیز رشد چشمگیری خواهد یافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس آماده است تا قوانین مورد نیاز برای این نقش‌پذیری در اقتصاد ملی را تصویب و به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های گوناگون کمک کند و کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی نیز در مجلس فعال شده است.

مرادی ادامه داد: هیچ تحول اقتصادی در کشورمان بدون توجه به اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد چرا که اقتصاد مقاومتی بر استفاده از ظرفیت‌های درون‌زای داخلی تأکید دارد و رشد اقتصادی بدون توجه به تولید و توان داخلی به شکوفایی نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: مردم در زمینه اقتصاد مقاومتی به نقش خود عمل کرده و می‌کنند و باید الگوهای مصرف را در کشورمان با دقت و با اتکای به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی اصلاح کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار