کاهش بی سوادی در البرز به همت بسیج سازندگی

کد خبر: ۲۹۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 15 September 2016


رئیس بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به اینکه به همت قشر بسیج سازندگی شاخص بی سوادی در استان در حال کاهش است، گفت: به زودی بی سوادی در البرز ریشه کن می شود.

علی ترکاشوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جهادگران بسیج سازندگی استان البرز امسال بیش از چهار هزار نفر در استان را با سواد کردند و تصمیم گرفته ایم تا 2 الی سه سال آینده بی سوادی در استان را ریشه کن کنیم.

***فعالیت 109 گروه جهادی در استان البرز

وی اظهار داشت: در سال جاری 36 گروه جهادی 10 روزه در قالب گروه های دانشجویی به اردوهای درون و برون استانی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این گروه ها یک هزار و 100 نفر دانشجو حضور داشتند، گفت: از این تعداد گروه ها، 6 گروه درون استانی و 30 گروه به اردوهای خارج از استان همچون استان های قم، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان وبلوچستان، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، ایلام و مازندران اعزام شده اند.

ترکاشوند افزود: این اردوها در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، کشاورزی، دامپروری، سوادآموزی، خدمات رسانی و اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی گفت: همچنین سه هزار نفر جهادگر شهری در قالب 73 گروه جهادی به استان های مختلف اعزام شدند که 49 گروه درون استانی و 29 گروه خارج از استان بوده اند.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز بیان داشت: در این گروه ها در مجموع به تعداد 4200 نفر عضو بوده اند.

***اختصاص 140 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی

ترکاشوند در ادامه به ارایه تسهیلات اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در سال جاری 140 میلیارد ریال به همین منظور اختصاص یافت که شامل عرصه های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی تکمیلی از قبیل میوه خشک کنی، لبنیات، پودرکنی، خردکنی، اسانس گیری است.

وی اضافه کرد: برای هرکدام از این طرح ها حدود 150 تا 300 میلیون ریال اختصاص می یابد.

وی گفت: جهت حمایت از صنایع دستی و طرح های اقتصاد مقاومتی تسهیلات با نرخ 16 درصد و با تنفس 6 تا یکساله اختصاص می یابد که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حدود 700 واحد کارگاهی راه اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار