مدیر آموزش و پرورش آبیک خواستار شد

ارتقای شاخص‌ها و بهبود کیفیت آموزشی در مدارس آبیک

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: برای ارتقای شاخص‌های آموزشی و بهبود کیفیت آموزشی مدارس اگر لازم شود پول قرض کرده و به حساب مدارس واریز می‌کنیم تا از آن عقب نمانند.
کد خبر: ۲۹۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 14 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، مهرداد یحیایی ظهر امروز در جلسه شورای دبیران مدرسه شهید جواد وادی‌پور شهر آبیک اظهار کرد: برگزاری مانور بازگشایی مدارس امروز به نام روز امیدها در مدرسه شهید جواد وادی‌پور به منظور میزان آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جاری در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری، معلمان و دبیران باید با عزم و جدی و انگیزه بالاتری در ارتقای آموزش و کیفی‌سازی آن گام بردارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: بهبود کیفیت آموزشی در گرو سازماندهی و بهسازی نیروی انسانی است.

یحیایی اضافه کرد: تا زمانی که در نگرش معلمان نسبت به مسائل آموزشی تغییر صورت نگیرد در کیفی‌سازی آموزشی هم اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور از هشت تا 24 و 26 درصد است.  

این مسؤول اذعان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر بودجه آموزش و پرورش به 12.4 درصد بوده که به حدود 15 درصد هم رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: اگر 45 تا 50 درصد بودجه آموزش و پرورش تأمین شود، مابقی بودجه باید از محل مشارکت اولیا، بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های مربوطه اختصاص یابد.

یحیایی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری حتی‌المقدور برگزاری کلاس‌های کارگاهی، ضمن خدمت، جلسات پرسش و پاسخ برای متولیان امر تعلیم و تربیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر پرسش‌های مستمر از دانش‌آموزان توسط معلمان اضافه کرد: پرسش از دروس یادگیری در حال شکل‌گیری محسوب می‌شود و باید در برنامه کاری معلمان و دبیران قرار گیرد.

این مسؤول بیان کرد: گرچه ابزار، معلم و محتوای کتاب یکسان است ولی گیرندگان مطالب دروس یکسان نیستند و پرسش مستمر می‌تواند به یادگیری مطالب از سوی دانش‌آموزان کمک کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: معلمان با توجه به اینکه گیرندگان دروس یکسان نیستند باید از روش‌های مختلف تدریس استفاده کنند.

یحیایی ادامه داد: معلمان برای اینکه در زمینه تدریس به نتیجه مطلوب دست یابند باید به دانش‌آموزانی که از درس عقب هستند و یادگیری آنان با تأخیر است، توضیح بهتری داده تا عقب‌ماندگی آنان جبران شود.

وی اضافه کرد: برخی دروس ارتباط عمودی و افقی دارد، این بدان معنا است که تا دانش‌آموز درس قبلی را به عنوان پیش‌نیاز خوب یاد نگرفته باشد درس جدید را هم نمی‌تواند یاد بگیرد.

این مسؤول بر شرکت معلمان و دبیران در نماز جماعت مدارس تأکید و خاطرنشان کرد: حتی رنگ لباس معلمان در میزان یادگیری دانش‌آموزان تأثیرگذار است و می‌تواند در کمک به آنان نقش بسزایی ایفا کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: تمام افراد در زندگی روزمره با مشکلات و سختی‌هایی مواجه هستند ولی در مدرسه باید به فکر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بوده و در تقویت این دو مقوله تلاش کنند.

یحیایی افزود: پایه نهم تحصیلی باید از سوی متولیان امر تعلیم و تربیت جدی گرفته شود که توجیه اولیای دانش‌آموزان در این زمینه امری ضروری است.

وی ادامه داد: هر دانش‌آموزی در هر رشته تحصیلی که استعداد دارد، باید درس بخواند.

این مسؤول اضافه کرد: برای ارتقای شاخص‌ها و بهبود کیفیت آموزشی مدارس اگر لازم شود پول قرض کرده و به حساب مدارس واریز می‌کنیم تا از آن عقب نمانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار