مسؤول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) مطرح کرد

بازسازی فرهنگی جهادگران آبیکی در اردوهای جهادی

مسؤول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک گفت: اردوهای جهادی سبب بازسازی فرهنگی در جهادگران این شهرستان می‌شود.
کد خبر: ۲۹۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ 09 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام محمد پنجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: حرکت جهادی از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی که کشور به نوعی درگیر فتنه‌های داخلی، غائله کردستان و منافقان، جنگ تحمیلی و تحریم‌های منبعث از آن بود، در آن دوران وجود نداشت.

وی افزود: به دلیل جنگ تحمیلی، فتنه‌ها و مشکلات موجود در کشور نمی‌توانستیم به صورت شایسته به اهداف کلان نظام، عمران، آبادانی و سازندگی دست یابیم.

مسؤول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک ادامه داد: مردم ولایتمدار و بسیجیان پس از جنگ تحمیلی بدون هیچ چشمداشت و با خلوص نیت و کسب رضایت الهی در عرصه‌های جهادی گام برداشته و دِین خود را در برابر همنوع خود ادا کردند.

پنجی اردوهای جهادی را نوعی سبک زندگی و در کنار هم بودن برای محرومیت‌زدایی قشرهای نیازمند جامعه ذکر و اضافه کرد: شرکت بسیجیان در اردوهای جهادی سبب بازسازی فرهنگی در آنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی قشرهای مختلف اعم از مهندس، پزشک، دانش‌آموز و روحانی از تعلیم و تربیت مردم مناطق محروم گرفته تا عمران و آبادانی روستاها گام‌های مؤثری بر می‌دارند.

این مسؤول بیان کرد: زندگی جهادگران در هر پست و لباسی که هستند با شرکت در اردوهای جهادی به نوعی بالانس می‌شود یعنی نیاز نیازمندان را درک و لمس می‌کنند و کمک و ارائه خدمات به محرومان را وظیفه خود دانسته و این حس در آنان شکوفا می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک افزود: عالم، عالم اسباب است یعنی هر فعلی، انفعال و هر سببی، مسببی دارد بنابراین هر فردی با هر انگیزه‌ای وارد کاری شود علاوه بر اینکه بر دیگران اثرات مترتب دارد عکس‌العمل آن نیز به نفس انسان مترتب شده و به وی باز می‌گردد.

پنجی ادامه داد: شرکت جهادگران بسیجی در اردوهای جهادی علاوه بر عمران و آبادانی در روستاها، سبب خودسازی و پرورش مسائل اخلاقی در آنان می‌شود.

وی  با اشاره به آیه  46 سوره مبارکه فصلت« «مَنْ عَمِلَ صالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ أَساءَ فَعَلَیْها» خاطرنشان کرد: طبق این آیه شریفه، کسى که عمل صالحى انجام دهد، سودش براى خود اوست و هر کس بدى کند، به خویشتن بدى کرده است که به عنوان نمونه می‌توان به حرکت جهادگران بسیجی و شرکت آنان در اردوهای جهادی اشاره کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بوروکراسی‌های اداری به نحوی شده که توجه مسؤولان بیشتر به جمعیت‌های کلان شهری است و کمتر به روستاها در زمینه‌های مختلف توجه می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک مطالبه و تقاضای عمومی مردم را  خدمت‌رسانی مسؤولان دانست و افزود: مسؤولان نباید خدمات‌رسانی به مناطق محروم همانند روستای شهرآباد این شهرستان را فراموش کنند.

پنجی ادامه داد: حق و مطالبه مردم مناطق محروم روستایی، همان حق و مطالبه مردم شهرها و کلان‌شهرها است بنابراین جمعیت محروم روستایی جزیی از جامعه بوده و باید امکانات حداقلی در اختیار آنان قرار داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار