فرماندار تفت:

كشت هاي كم آبخواه بايد در ترويج شود

فرماندار تفت گفت:لذا حفاظت و بهره برداري درست و منطقي، با بهره وري بالا از اين منابع محدود يك ضرورت قطعي است.
کد خبر: ۲۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 27 April 2015
به گزارش تابناک یزد، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست با اشاره به ضرورت و اهميت صيانت از منابع موجود آب گفت: منابع آب و حجم سفره هاي زيرزميني آب محدود است، لذا حفاظت و بهره برداري درست و منطقي، با بهره وري بالا از اين منابع محدود يك ضرورت قطعي است.
فرماندار تفت با بيان اين كه از همه نظرات و پيشنهادات سازنده براي حفاظت از منابع آب استقبال خواهيم كرد ادامه داد: يكي از چالش ها و تهديدات كنوني شهرستان تفت، كمبود آب و خشكسالي هاي پي در پي است و همه بايد با تلاش مضاعف براي كنترل عوارض و خسارات ناشي از اين پديده طبيعي بكوشند.

وي با بيان اين كه كشاورزي از مهم ترين محورهاي توسعه اي شهرستان تفت در نظر گرفته شده است ادامه داد: اعظم كشاورزي شهرستان به صورت خرده مالكي و در روستاهاي متعدد واقع شده است و بيشترين جمعيت شهرستان در مناطق روستايي ساكن هستند.
زارع مصوبه هيات دولت براي احيا و مرمت قنوات شهرستان تفت را گام مناسبي براي حفاظت از منابع آبي شهرستان ارزيابي كرد و گفت: آب شهرستان تفت با حدود 1800 قنات، به ميزان آبدهي قنوات وابستگي زيادي دارد و از همين منظر نيز مصوبه هيات دولت حائز اهميت و توجه است.
وي به موضوع توسعه سيستم هاي آبياري نوين در زمين هاي كشاورزي اشاره كرد و گفت: مديريت شهرستان تفت، بناي خود را بر حمايت از توسعه سيستم آبياري كشاورزي در سطح شهرستان قرار داده و در اين رابطه از طرح هاي مبتكرانه نيز پشتيباني خواهد شد. زارع همچنين بر اهميت توجه به كشت هاي جانشين تاكيد كرد و گفت: جايگزين كردن كشتها و محصولات كم آب خواه به جاي كشت هايي كه به آبياري زيادي نياز دارند يكي از مهم ترين مسائلي است كه بايد فرهنگ آن در مناطق روستايي و كشاورزي ترويج شود.  

عالي ترين مقام دولت تدبير و اميد در شهرستان تفت به موضوع حفر چاههاي غير مجاز در مناطق ييلاقي شهرستان اشاره كرد و گفت: حفر چاههاي غيرمجاز به ويژه در مناطق ييلاقي شهرستان بر آبدهي قنوات و سطح سفره هاي آب زيرزميني تاثيرات منفي بسياري دارد لذا بايد براي آن چاره انديشي كرد. وي بر نظارت و كنترل لازم از سوي مراجع و دستگاههاي ذيصلاح در اين رابطه تاكيد كرد.
فرماندار تفت بهره گيري از تكنولوژي هاي نوين و دستاوردهاي علمي در حوزه صرفه جويي آب كشاورزي را يك ضرورت دانست و خواستار مشاركت همگان در اين رابطه شد.
در ادامه اين نشست، اعضاء به بيان ديدگاهها و نكته نظرات خود پرداختند و تصميمات لازم اتخاذ شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار