فضای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی فراهم شود

کد خبر: ۲۸۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 21 August 2016


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز بر ضرورت واگذاری برخی پروژه ها تاکید کرد و گفت: فضای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی فراهم شود.

ذبیح الله قائمی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که ظهر شنبه در استانداری البرز برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چهاردهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز صرفا به بحث واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی اختصاص دات.

وی با اشاره به اینکه مقرر بود مسائل واگذاری پروژه ها با بخش خصوصی جمع بندی شود، افزود: بر این اساس به همراه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، مباحث، موانع، مشکلات، موفقیت ها و ناکامی های تمامی دستگاه های اجرایی در راستای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در جلسه ای مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: ۱۲۳ پروژه در استان احصا شده که در مرحله ارزیابی، فراخوان یا واگذاری به بخش خصوصی هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز دستگاه های پیشرو در امر واگذاری به ارائه گزارش پرداختند، بیان کرد: شرکت آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری، اداره کل ورزش و جوانان، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی دستگاه های نسبتا پیشرو در بحث استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستند.

قائمی گفت: دانشگاه علوم پزشکی حدود ۱۰ پروژه با استفاده از بخش خصوصی و ظرفیت های این حوزه را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: امید است با پیگیری های لازم برای رفع موانع کار، موضوع واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی را تقویت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با اشاره به بحث فرهنگ و ایجاد فضا و فرهنگ کاری در این خصوص، افزود: البرز از استان هایی است که با جلسات نسبتا زیادی که در این حوزه برگزار شد، فضا و فرهنگ واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در آن فراهم شده و شاهد روند رو به رشد این فعالیت در استان هستیم.

وی گفت: ممکن است جنس، ماهیت و نوع فعالیت برخی دستگاه های اجرایی به گونه ای باشد که امکان واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی وجود نداشته باشد که در این راستا تفکیک صورت می گیرد تا در ارزیابی ها مشکلی ایجاد نشود.

قائمی با اشاره به بحث واگذاری فرآیندها و خدمات برای این نوع دستگاه ها، بیان کرد: این موضوع تفکیک می شود تا مرز ماده ۲۷ دستورالعمل شورای اقتصاد که صرفا بحث واگذاری پروژه ها را در دستور کار دارد، با واگذاری خدمات مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار