برافراشته شدن پرچم رضوی برفراز یزد

نهمین جشن بزرگ«زیرسایه خورشید» با حضور پرشور مردم در امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد برگزار شد و پرچم سبز حرم رضوی بر فراز صحن دارالعباده امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد.
کد خبر: ۲۷۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 12 August 2016
به گزارش تابناک یزد،به همت کانون جوانان رضوی دارالعباده و هیئت انصار ولایت یزد، در ادامه سلسله برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید، کاروان خدام به جشن زیر سایه خورشید یزد که بزرگترین اجتماع معنوی و شادی‌بخش مردم دارالعباده در طول سال است، رسید.
در ابتدای برنامه یادی از شهید مدافع حرم شهید محمدحسین محمدخانی و مهاجر الی‌الله، قاری برجسته و متخلّق به قرآن، استاد حاج حسن دانش که زیر سایه خورشید ۹۴ با نوای تلاوت قرآن کریم توسط او آغاز شد؛ حال و هوای چشم‌ها را بارانی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی از وعاظ قم نیز در این مراسم بر اساس آیه ۳۵ سوره مائده به دستور قرآن مبنی بر تمسک به وسایل اشاره کرد و افزود: یکی از وسایل ارتباط میان مردم با خدا این است که انسان خود را در محضر معصومین قرار دهد؛ یعنی به زیارت مشرف شود. بالاترین ثواب زیارت هم به وجود سیدالشهدا(ع) و بعد از آن به زیارت امام رضا(ع) اختصاص دارد.
وی به روایاتی در برکات و ثواب‌ زیارت امام رضا(ع) پرداخت و آثار دنیوی و اخروی زیارت امام رضا(ع) را با اشاره به روایات برشمرد و عنوان کرد:‌ امام رضا(ع) فرمودند: اگر کسی مرا در غربتم زیارت کند در مواضع سخت از او دستگیری می‌کنم.
حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان اینکه در روایت آمده اگر کسی امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند برکاتی متوجه اوست، گفت: بر اساس روایت معرفت مشتمل بر چهار مطلب است:‌ بداند کسی که او زیارت می‌کند امام است، حی و میت ندارد؛ اطاعتش واجب است؛ غریب و شهید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار