مسئول اداره کل دامپزشکی ایلام:

مرغ های بدون آنتی بیوتیک ازابتدای پرورش موردبازرسی کارشناسان اداره کل دامپزشکی قرارمی گیرند

مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی ایلام گفت:مرغ های بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) به طور معمول از همان ابتدای پرورش تا زمانی که وارد چرخه بازار مصرف می شوند در سه مرحله ودر فواصل 12 تا 14 ، 25 تا 30 و 40 روزمرگی مرغ مورد بازرسی کارشناسان اداره کل دامپزشکی قرار می گیرند.
کد خبر: ۲۷۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 05 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکترشهرام باسامی اظهار کرد: درتولید مرغ بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) به جهت اینکه از آنتی بیوتیک استفاده نمی شود، سلامت مرغ به صورت طبیعی مورد کنترل تولید کننده و بازرسان اداره کل دامپزشکی قرار می گیرد.

وی افزود: تولیدکنندگان مرغ سبز به هیچ وجه اجازه ندارند تحت عناوین و دستاویزهایی چون ایمنی درقبال بیماری ها در جریان تولید و وپرورش مرغ از آنتی بیوتیک استفاده کند.

وی اضافه کرد: در صورت مصرف، مرغ های مورد نظر از دسته مرغ های سبز خارج و به عنوان مرغ عادی تلقی می شوند.

وی با بیان اینکه دوره زمانی پرورش این مرغ ها 42 روزه است، یادآور شد: مرغ های بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) به طور معمول از همان ابتدای پرورش تا زمانی که وارد چرخه بازار مصرف می شوند در سه مرحله ودر فواصل 12 تا 14 ، 25 تا 30 و 40 روزمرگی مرغ مورد بازرسی کارشناسان اداره کل دامپزشکی قرار می گیرند.

باسامی در باره تفاوت مرغ بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) با عادی اظهار کرد: مرغ های سبز به علت نوع پرورشی که دارند از کیفیت گوشت بالا، چربی کم و سایز استاندار جهانی (42 روزه) برخوردار هستند و در بسته بندی مشخص و مخصوص وارد بازار مصرف می شوند در حالی که مرغ های عادی دارای چربی زیاد، چاقی و نیز وزن بالاتر از استاندارهای جهانی برخوردار هستند.

وی یادآور شد: البته به علت اینکه تولید کننده مرغ سبز در طول پرورش مرغ های خود از آنتی بیوتیک مصرف نمی کند و مرغ های مستعد مریضی به طور طبیعی از بین رفته و تنها مرغ های سالم و مقاوم در برابر بیماری باقی می مانند و نیز به خاطر ضدعفونی کردن مداوم جایگاه پرورش و نگهداری، این ماده خوراکی از قیمت بالاتری نسبت به مرغ های عادی برخودار است.

به گزارش تابناک ایلام، در استان ایلام در حال حاضر تنها یک واحد پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) 20 هزار قطعه ای در شهرستان بدره وجود دارد که در هر دوره 42 روزه میانیگن 45 تا 50 تن مرغ وارد چرخه مصرف می کند و در طول سال نیز پنج الی 6 دوره جوجه ریزی دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار