توزیع ماسک بین مردم طوفان زده روستاهای هیرمند

کد خبر: ۲۷۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 04 August 2016
رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت با آغاز وزش شدید باد همراه با گرد و خاک در سیستان از 11 تا 13 مرداد جاری شاهد بروز طوفان در هیرمند بودیم که در این رابطه 75 نیروی عملیاتی هلال احمر در منطقه حاضر و خدمات رسانی به مردم این شهرستان را در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: نیروهای امدادی در این مدت علاوه بر توزیع ماسک در روستاهای هیرمند 782 سبد غذایی را بین خانوارهای طوفان زده این منطقه در دستور کار قرار دادند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان همواره آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز هشدار داده بود: وزش باد در شمال استان از روز دوشنبه تا چهارشنبه شدت می گیرد و در برخی ساعات طوفان سبب گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و دید در نقاط مستعد حرکت شن های روان می شود.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد هستند.
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آنها بصورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار