دولتمردان باید در عمل از تولید و صنعتگران حمایت کنند

رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین گفت: تولیدکنندگان با مشکلات متعددی روبرو هستند و برای خروج از رکود و مشکلات کنونی باید دولتمردان حمایت جدی از کارآفرینان را سرلوحه کار خود قرار دهند
کد خبر: ۲۶۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 25 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به قنل از خبرنگار مهر، محمد محمد زمانی در مراسم تجلیل از صنعتگران استان که روز یکشنبه در سازمان صنایع قزوین برگزار شد اظهارداشت: دولت برنامه ریزی خوبی برای راه اندازی 10 هزار واحد صنعتی دارداما به نظر می رسد در عمل هنوز با موانعی مانند وثیقه های سنگین روبرو هستیم که کار تولید را سخت می کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین تصریح کرد: دریافت وثیقه از تولیدکنندگان آنقدر متعدد و سخت شده که شاید بتوان گفت دیگر وثیفه ای برای ما باقی نمانده و این موضوع در کنار سودهای 22 درصدی کمرشکن است.

وی بیان کرد: مالیات ارزش افزوده 9 درصدی و مشکلات تامین اجتماعی،مالیات و حسابرسی 10 سال گذشته وهزینه های گران حامل  های انرژی موجب شده تا تولید توجیه اقتصادی کمتری داشته باشد.

زمانی گفت: قاچاق کالا هم شرایط را سخت تر کرده و در کنار آن به دلیل بالا بودن هزینه تولید امکان رقابت با خارج هم کمتر شده و اگر قرار است اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم باید موانع را از مسیر تولید برداریم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یادآورشد: امروز نیازمند اقدامات اساسی برای حمایت از تولید هستیم که مهمترین آن احترام به جایگاه واقعی بخش خصوصی در تولید است و در این میان دولت باید دخالت خود را به حداقل برساند.

وی تصریح کرد: میدان دادن به مردم و اعتماد کامل به توان و ظرفیت بخش خصوصی می تواند گره گشا باشد به شرط آنکه کارهای مهم را به مردم بسپاریم و تصدی گری دولت را کاهش دهیم.

زمانی گفت: سیاست های حمایتی دولت باید شفاف و دور از رانت باشد تا همه صاحبان واحدهای تولیدی این پشتیبانی را احساس کنند و انگیزه بیشتری برای کار داشته باشند.

وی اضافه کرد: در حال گذار از مرحله تولید بر محور منابع به سمت بهره وری و کارآمدی هستیم و اگر تولیدات خود را برمبنای فنآوری بنا کنیم رقابت پذیری بهتر می شود.

زمانی اظهارداشت: لایحه بودجه که قرار بود بر اساس آن بدهی های دولت به پیمانکاران و بانکها پرداخت شود متاسفانه در مجلس تصویب نشد که این کار می توانست به تولید کمک کند ولی امیدواریم نمایندگان دوره جدید مجلس در این زمینه بازنگری کرده و موضوع را بررسی مجدد کرده و در مسیر تقویت و حمایت از تولید گام بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار