حفاری چاه آب آشامیدنی در روستای چشمه شور

بخشدار مرکزی قم با اشاره به مشکلات کم آبی روستای چشمه شور گفت: حفاری چاه با مشارکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب روستایی قم به صورت جد در حال پیگیری است.
کد خبر: ۲۶۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 22 July 2016
به گزارش تابناک قم، علیرضا خزایی با اشاره به بازدید از روستای چشمه شور، افزود: اعتبار حفاری چاه چشمه شور از قبل به تصویب رسیده بود و در اعتبارات سالجاری پیش بینی شده است که با رفع شدن موارد قانونی و صدورمجوز حفر چاه از نهادهای مربوطه حفاری صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: جلسات مختلفی با نهادهای مربوطه از جمله آب و فاضلاب روستایی برگزار شده است و جانمایی حفر چاه روستا به خاطر اختلاف اهالی روستا در این مورد به تعویق افتاده است که با کار کارشناسی مسئولان نهادهای مربوطه مکان انتخاب شده است که به زودی شاهد اجرای حفاری خواهیم بود.

بخشدار مرکزی قم ادامه داد: مسئولان آب و فاضلاب در تامین نیازهای آبی روستاییان دغدغه دارند به طوری که روزانه تانکر آب آشامیدنی مورد نیاز به روستا منتقل می شود تا پاسخگوی آنان باشد ضمن اینکه آب مورد نیاز پرسنل شرکت نفت که در مجاورت روستا قرار دارد به وسیله تانکر از تهران تامین می شود.

وی با اشاره به حفر چاه کوچک توسط اهالی روستا گفت: این چاه برای نیازهای غیرآشامیدنی روستا به صورت موقت تامین شده است از این رو از روستاییان چشمه شور خواستاریم تا حد امکان از آب تانکر که توسط آب و فاضلاب روستایی منتقل می شود استفاده کنند.

خزایی از روستاییان خواستار شد تا با صرفه جویی آب در وضعیت بحرانی آب در کشور نسبت به استفاده آن دقت کنند و با صبر و حوصله خویش مسولان را در خدمات رسانی به روستا یاری کنند.

وی با اشاره به اهتمام مسئولان استان به مشکلات بخش مرکزی گفت: جناب مهندس صادقی استاندار محترم و معاونان وی، طی چند ماه اخیر از منطقه بازدید های مکرر داشته اند و مشکلات دامداران و کشاورزان بخش مرکزی را مورد بررسی قرار داده اند.

وی افزود: همچنین با تاکید فرماندار محترم و دستور مساعد استاندار قم، اعتبار انتقال آب شیرین از سرشاخه های دز به روستاهای دهستان قمرود که پس از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد، مورد تصویب شورای برنامه ریزی استان قرار گرفته است.

بخشدار مرکزی قم بیان داشت: کارشناسان در بخش مرکزی به صورت روزانه با روسای شوراهای اسلامی روستاها ارتباط برقرار کرده و ضمن پیگیری موارد و انتقال آنها به مراجع ذیربط، مشکلات آنان را پیگیری می کنند.

وی با اشاره به اینکه 18 آب شیرین کن در روستاهای بخش مرکزی وجود دارد گفت: یکی از این آب شیرین کن ها در روستای چشمه شور قرار داشت که قبل از خشک شدن چاه آب مردم استفاده می کردند.

به گفته وی تمام روستاهای بخش مرکزی دارای منبع آب شرب هستند و تنها انتقال آب شیرین به تعدادی از روستاها که دستگاه آب شیرین کن آنها به هر دلیل مورد تعمیر قرار می گیرد، بوسیله تانکر صورت می پذیرد.

وی تعامل خوب بخشداری و شورای اسلامی روستاها را جنبه مثبت عملکرد این ارکان دولتی دانست و خاطر نشان کرد: شورای اسلامی چشمه شور به عنوان نمایندگان مردم شریف این روستا پیگیر مطالبات مردم هستند.

خزایی ضمن تشکر از خبرگزاری جمهوری اسلامی که اولین بار به این موضوع پرداخت، از انتقال به حق مطالبات مردم قدردانی کرد. 

وی همچنین عنوان کرد که گزارش سه ساله عملکرد موفقیت آمیز دولت در بخش مرکزی قم تا قبل از شروع هفته دولت در سالجاری به طور مفصل در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در مورد مشکل بهداشتی روستا عنوان کرد پزشکیار درمانگاه شرکت نفت در این روستا پاسخگوی نیازهای اولیه روستاییان است.

بر اساس آمار مرکز آمار در روستای چشمه شور 30 خانوار ساکن هستند که تعدادی از آنان در فصل تابستان به دلیل انتقال دام به مناطق ییلاقی استان مرکزی کوچ می کنند.

روستای چشمه شور در 55 کیلومتری آزاد راه قم - تهران قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار