مشاور عالی رهبری در مشهد:

درقبال واقعه گوهرشاد توطئه سكوت وجود دارد/ عده ای در تبلیغات انتخاباتی حجاب را دستمایه کسب رای قرار می دهند/ گوهرشاد عاشوراي كشف حجاب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور عالی رهبری گفت: از ابتدا درقبال واقعه گوهرشاد توطئه سكوت وجود داشته و هم‌اكنون نيز عده‌اي تمايل به ادامة اين توطئه دارند، اما اين سكوت بايد شكسته شود تا نسل جديد از ماهيت پهلوي آگاه شود.
کد خبر: ۲۵۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 11 July 2016
به گزارش تابناک رضوی، غلامعلی حداد عادل پیش از ظهر امروز در همایش ملی"قیام گوهرشاد"با اشاره به ابعاد مختلف مسئله حجاب در این روز، اظهار كرد: موضوع حجاب يك مسئله ديني، ملي، سياسي، فرهنگي، اخلاقي و اجتماعي است.
وي با بيان اينكه هيچ مسئله‌اي به اندازه حجاب گوياي مسائل ديني نيست، بيان كرد: امروز در كشور ما حجاب پرچم مسلماني است.
حداد عادل با تأكيد بر اينكه واقعه گوهرشاد جلوه درخشان و دفاع مظلومانه از آرمان‌ها و اعتقادات درمقابل ظلم بود، عنوان كرد: زنده كردن یاد و خاطره واقعه گوهرشاد كاري شايسته است كه متاسفانه این مهم به تاخير افتاده و این درحالی است که تعداد اندكي از كساني كه از كودكي خاطراتي دراین باره دارند باقي مانده‌اند.
وي ادامه داد: اگر قبل از انقلاب اقدام مفیدی انجام نداده ایم، اما واجب بود تا بعد از انقلاب كاری انجام مي‌داديم، البته كارهايي شده اما براي اين مسئلة مهم كم است.
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي با بيان اين مطلب كه زنده كردن واقعه گوهرشاد صرفا يك تحقيق تاريخي محض نيست، گفت: از ابتدا درقبال واقعه گوهرشاد توطئة سكوت وجود داشته و هم‌اكنون نيز عده‌اي تمايل به ادامة اين توطئه دارند، اما اين سكوت بايد شكسته شود تا جوانان و نسل جديد از ماهيت پهلوي آگاه شوند.
وي افزود: اين همايش‌ها آغازی براي رسيدن به درك درست و تحليل عميق و علمي نسبت به اين واقعه است.
حداد عادل در ادامه با طرح اين سوال كه چرا دشمنان حجاب را نه به‌عنوان يك فريضه ديني، بلكه به‌عنوان يك لباس ملي و سنتي هم قبول نمي‌كنند؟ اظهار كرد: آن‌ها خوب مي‌دانند كه كانون آموزش و تربيت ديني در خانواده است و با بي‌حجابي و گسترش فرهنگ برهنگي خانواده نابود مي‌شود و دين از بين مي‌رود. افزايش درصد فرزندان رهاشده و بي‌سرپرست و بدسرپرت در آمريكا نشان دهندة صحت اين مسئله است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اين مطلب كه عده‌اي با نوشتن كتاب‌ها و مقالات قصد تطهير خاندان پهلوي و رضاخان را دارند، گفت: كساني كه صحبت از نوسازي ايران در زمان رضاشاه و دفاع از او مي‌كنند، از فجايع و جنايات آن زمان حرفي نمي‌زنند.
حداد عادل ادامه داد: غير از مردم و علما، هيچ روشنفكري را سراغ ندارم كه قلم به دست بگيرد و بگويد به چه جرمي مردمي كه مي‌خواستند لباس خود را حفظ كنند در خانة خدا زنداني كرديد و با مسلسل آن‌ها را كشتيد و زنده و مرده را خاك كرديد.
وي با بيان اين مطلب كه در تبلیغاتی که برای کشف حجاب می‌شد اینطور وانمود مي‌كردند که اگر ایران می‌خواهد به پیشرفت اروپا برسد باید وضع زن ایرانی شبیه زنان اروپایی شود، گفت: بانوان دانشمند و پژوهشگر معتقد و مدافع حجاب، بهترين پاسخ به اين تبليغات دروغين هستند.
مشاور عالی رهبری خاطرنشان كرد: امروز بانوان بسیاری در عرصه‌های علمی وجود دارند که اگر از نظر علمي از مردان جلوتر نباشند، عقب‌تر نيستند.
حداد عادل با اشاره به اينكه بعضي به هرچيزي كه احتمال مي‌دهند رأي مي‌آورند متوسل مي‌شوند، عنوان كرد: متاسفانه عده‌اي در تبليغات انتخابات اين حكم الهي را دستماية رأي آوردن مي‌كنند.
وي در پايان تاكيد كرد: موضوع گوهرشاد كه عاشوراي واقعه كشف حجاب است به يك همايش محدود نشود چرا كه اين همايش آغاز كار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار