8 دقیقه؛ زمان رسیدن آمبولانس در سوانح جاده‌ای سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۲۵۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 11 July 2016

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی زاهدان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۸ پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان وجود دارد گفت: در سطح استان مدت زمان رسیدن نیروهای اورژانس در شهرها ۵ دقیقه و در حوادث جاده‌ای ۸ دقیقه است.

فریبرز راشدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: حضور در صحنه تصادف به منظور امدادرسانی یکی از مهمترین اولویتهای مرکز فوریتهای پزشکی است و در این راستا  108 پایگاه اورژانس در سطح استان فعالیت دارند.

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه مدت زمان استاندارد برای حضور اورژانس در محل حادثه در شهرها کمتر از 8 دقیقه و جاده‌ها 15 دقیقه می‌باشد گفت: امدادرسانی به مجروحان در حوادث رخ داده در شهرهای استان در مدت زمان 5 دقیقه و حوادث جاده‌ای 8 دقیقه صورت می‌گیرد که نسبت به استانداردهای تعریف شده در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

راشدی افزود: تمامی آمبولانس‌های مستقر در سطح استان به سیستم جی‌پی‌اس مجهز هستندو از این طریق محل دقیق هر آمبولانس در هر لحظه مشخص می‌شود و مرکز نیز  با تشخیص مکان مورد نظر نزدیکترین آمبولانس را بر بالین مصدوم اعزام می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به وسعت استان بکارگیری فناوری‌های نو سبب تعیین دقیق مکان آمبولانس‌ها، نظارت بر سرعت غیر اضطراری، ارتباط داشتن با رانندگان در صورت اورژانسی بودن حال بیماران و جلوگیری از سرقت آمبولانس شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر تعداد 55 پایگاه اورژانس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در شهرها و محورهای مواصلاتی زاهدان، زابل، کنارک، خاش و چابهار فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به معضل ایجاد مزاحمت تلفنی برای نهادهای‌ امدادرسان افزود: متأسفانه مزاحمتهای تلفنی برخی شهروندان و ایجاد مزاحمت برای اورژانس، موجب شده تا امدادرسانی در برخی مواقع با مشکل روبرو شود که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار