سرمایه گذاری در روستاهای یزدمانع مهاجرت ها می شود

نماینده پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در روستاها باعث ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و حتی مهاجرت معکوس می شود.
کد خبر: ۲۵۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 10 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد رضا صباغیان در جمع مردم روستای بشکان بافق گفت: نماینده مجلس باید با حضور مسوولانی که وظیفه ذاتی آنها رسیدگی به کار مردم روستا است مشکلات روستایی را بررسی و پیگیری کند.
نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی گفت : مدیران جهاد کشاورزی، آب روستایی، بنیاد مسکن، بخشدار و تعاون روستایی بیشترین فعالیت را در روستاها دارند و اگر بخواهیم کار ها به نتیجه برسد باید در هر دیدار روستایی،بخشدار و این مدیران نیز حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه 80 درصد نیاز مردم روستاها در ارتباط با وظایف و ماموریت های جهاد کشاورزی است افزود: از انجاییکه کشاورزی شغل اصلی مردم در روستاست در این راستا نیازمند تامین به موقع کود، بذر،سم ضدآفات،آموزش و ترویج،و مبارزه با بیماری محصولات باغی و زراعی هستند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی هایی انجام شده که در سفرهای آتی به روستاها حد اقل سه مدیر مرتبط و بخشدار برای رفع مشکلات روستا نشینان نماینده مجلس را همراهی کنند.
نماینده مردم ابرکوه، بافق،بهاباد، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این حوزه انتخابیه وسیع و پهناور بیش از 400 روستای دارای سکنه است که نماینده مجلس فقط برای دیدار با مردم این روستا در سال به 80 روز زمان نیاز دارد.
صباغیان افزود: در قبال مردم حوزه انتخابیه خود مسوولم و هیچ فرقی بین مشکلات شهری و روستایی ندارد باید همه آنها در چار چوب قانون پیگیری شوند.
وی، وظیفه اصلی نماینده را قانونگذاری و نظارت عنوان کرد و در عین حال گفت: مردم مسائل و مشکلات خود را از طریق مسوولان مربوطه در شهرستان و استان دنبال کنند و چنانچه نیازمند تهران باشد از طریق معاون پارلمانی وزارتخانه های ذیربط پیگیری خواهد شد.
قطع مکرر آب، تکمیل ساختمان نمیه کاره قبور شهداء ، بهبود عبور و مرور روستایی و آسفالت کوچه ها، کمبود آب زراعی و گاز رسانی از طریق خط انتقال شهرستان کوهبنان به ده علی و منطقه سبز دشت از عمده خواسته هایی بود که مردم روستای بشکان با نماینده مجلس در میان گذاشتند و صباغیان در خصوص پیگیری آنها قول مساعد داد.
روستای بشکان با 46 خانوار ثابت و بیش از 500 نفر سکنه فصلی یکی از روستاهای خوش آب و هوای منطقه است که در فاصله 100 کیلومتری بافق قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار