همدلی با ملت؛ هم زبانی با دولت

کد خبر: ۲۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 20 April 2015
انتخاب شهردار قم امروز به یکی از داغ ترین مباحث محافل مختلف سیاسی و عمومی تبدیل شده است. کلان شهر قم به اندازه کافی عقب ماندگی انباشته شده دارد و یکی از دلایل بسیار مهم در ایجاد این عقب ماندگی انباشته شده، عدم ثبات در مدیریت شهری است. عدم ثبات مدیریت شهری از پیشبرد برنامه های شهری جلوگیری می کند، این موضوعی است که همه بر آن اذعان دارند. عدم ثبات مدیریت، زمان ارائه خدمت به مردم را از مدیران می گیرد و علاوه بر تشویش اذهان عمومی، پایه های مدیریتی شهرداری را سست می کند. امروز دیگر برای کلان شهر قم جای آزمون و خطا در گزینش شهردار وجود ندارد و اعضای شورا در این فرصت باقی مانده باید قوی ترین فرد موجود در بین گزینه های فعلی را انتخاب کنند. این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که برگزیدن یک شهردار قوی در جهت برقراری تعامل و ارتباطات گسترده در سطح ملی و استانی موجب پیشرفت شهر است.

نکته دیگری که نباید دور از ذهن منتخبان مردم قم در شورای اسلامی شهر باشد، تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری است. ایشان امسال را سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت نام گذاری کردند که نشان از درایت و بصیرت ایشان دارد که به تمام موضوعات داخلی و خارجی کشور آگاهند، لذا همه ما باید تابع این دستور باشیم و آن را در امور زندگی خود وارد کنیم چرا که تنها از این راه است که رضایت مندی مردم نیز حاصل خواهد شد. برای تحقق این شعار باید فارغ از گروه بازی و جناح بازی های سیاسی همه مسوولان دست به دست یکدیگر دهند و برای جلب رضایت مردم و حل مشکلات کشور تلاش کنند. به نظر می رسد همدلی و هم زبانی که مقام معظم رهبری عنوان کردند شامل همه مردم و ارکان کشور و حتی شورای اسلامی شهر قم نیز می شود.

امروز شهر قم تنها یک شهر نیست، کارکرد ملی و فراملی قم موضوعی نیست که بتوان از کنار آن گذشت و آن را نادیده گرفت. از سوی دیگر با توجه به تک شهرستانی بودن قم، شهرداری به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار در این استان مطرح است. اگر شهرداری قم بتواند در کارهای خود موفق باشد و چهره این شهر را در سطح یک شهر ملی و بین المللی برساند و حفظ کند، آبروی شهر قم که به عنوان پیشانی نظام از آن نام برده می شود، حفظ شده است.

اگر اعتقاد داریم که شهرداری یک نهاد سیاسی نیست، شهردار آینده قم باید فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی و گروهی انتخاب شود. تمام تلاش شهردار آینده قم باید تحقق منویات مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و منافع مردم قم باشد. هر شخصی که به عنوان شهردار قم انتخاب می شود باید بتواند با تحقق شعار همدلی و هم زبانی و با همگرایی با دولت در راستای توسعه این شهر گام بردارد.

اما متاسفانه آن چیزی که امروزه از برگزاری جلسات مختلف رسمی و غیررسمی با حضور عده ای یا تمام اعضای شورا به گوش می رسد، به نظر می رسد چندان در راستای تحقق این موضوع نباشد. همدلی با ملت و هم زبانی با دولت باید یکی از شرایط اصلی احراز تصدی پست شهرداری قم باشد. با توجه به شرایط قم فردی می تواند به عنوان شهردار در این شهر موفق عمل کند که ضمن شناخت کافی از قم و همدلی با ملت، با دولت هم زبان باشد تا بتواند در راستای جذب اعتبار ملی و برون استانی به خوبی عمل کند.

انتخاب شهرداری که به نوعی نتواند خود را با دولت تدبیر و امید که بر مبنای رای و خواسته مردم روی کار آمده است، تطبیق دهد، نمی تواند آن چنان که باید و شاید در رفع مشکلات و معضلات انباشته شده قم، کارساز باشد، ضمن اینکه با این کار نتوانسته ایم در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

امروز شهر قم برای توسعه و عمران بیش از هر زمان دیگر به تعامل و همگرایی مدیریت شهری و مسوولان دولتی نیاز دارد. تعاملی که اگر به نحو مطلوب انجام شود، نتایج مثبت آن را مردم خواهند دید و اگر خدای ناکرده با برخی اقدامات به سوی جناح بازی برویم، دود آن تنها به چشم مردم خواهد رفت. لذا شورای اسلامی شهر قم باید به دور از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی زیر بار فشار جریان های خارج از شورا نرفته و شهرداری را انتخاب کند که ضمن همدلی با ملت، هم زبانی با دولت را نیز داشته باشد.

منبع:روزنامه ایمان
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار