سهل‌انگاری مردم عامل اصلی آتش‌سوزی عرصه‌های ملی البرز است

کد خبر: ۲۵۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 04 July 2016


فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که سهل‌انگاری‌ مردم عامل اصلی آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی استان است.

اردشیر جابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: با گرم‌ شدن هوا خطر آتش‌سوزی در منابع ملی، جنگل‌ها و اراضی و عرصه‌های ملی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: به دلیل خشکسالی‌های اخیر و با وجود بارش‌های زمستان و بهار امسال‌ باز هم شرایط به گونه‌ای است که با فرا رسیدن این فصول احتمال افزایش آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: در استان البرز نیز با این شرایط رو‌برو هستیم و اگر غفلت کرده و تدابیر لازم را با همکاری خود مردم انجام ندهیم، شاهد خسارات جبران‌ناپذیری می‌شویم.

جابری گفت: با گرم‌تر شدن هوا در یکماه و نیم اخیر و به ویژه از ابتدای خردادماه شاهد چند فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی استان البرز بودیم و اگر سرعت عمل ماموران منابع طبیعی و دستگاه‌های مرتبط نبود، خسارات افزایش می‌یافت.

وی ادامه داد: از ابتدای خردادماه تاکنون شاهد 6 فقره آتش‌سوزی در اراضی و عرصه‌های ملی استان البرز بودیم که براساس آن بیش از 15 هزار متر از این عرصه‌ها دچار حریق شد و خساراتی به آنها وارد گردید.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: نکته مهم این است که تمام این آتش‌سوزی‌ها منبع طبیعی نداشته و عامل انسانی در بروز آنها موثر بوده است.

جابری اضافه کرد: غفلت و سهل‌انگاری برخی از شهروندان در زمان حضور در این اراضی و عرصه‌ها، به ویژه آتش‌ روشن کردن در مناطقی که با خطر آتش‌سوزی در فصل گرما روبرو هستند، عامل اصلی حریق‌های اخیر در اراضی ملی البرز بوده است.

وی گفت: لازم است که نهادهای متولی امور فرهنگی و آموزشی به ویژه رسانه‌ها، با آموزش شهروندان شرایطی را فراهم کنند که از این پس شاهد اینگونه خسارت‌ها در منابع ملی استان البرز و کشور نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار