طرح جامع پیشگیری و احیاء مناطق جنگلی کشور تدوین شد

طرح جامع پیشگیری و احیاء مناطق جنگلی کشور تدوین شده و برای تصویب هیئت دولت ارسال شده است.
کد خبر: ۲۵۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 03 July 2016
معاون امور آمادگی و مقابله‌ی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طرح جامع پیشگیری و احیاء مناطق جنگلی کشور تدوین شده و برای تصویب هیئت دولت ارسال شده است.
مرتضی اکبرپور صبح امروز در جلسه‌ی مدیریت بحران استان گلستان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: در جلسه‌ی شورای عالی بحران 30 خردادماه به ریاست وزیر کشور و با حضور وزراء و مسئولان مرتبط، موضوع اطفای حریق جنگل‌ها و ریزگردها بررسی شد.
وی افزود: در این جلسه کشور به 4 منطقه تقسیم شد تا در هر نقطه بالگرد و امکانات هوایی مستقر شود.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز ستاد مدیریت بحران کشور با وزارت دفاع امضاء کرده که از امکانات نیروهای هوایی در سراسر کشور نیز در اطفاء و مهار آتش‌سوزی استفاده خواهد شد.
اکبرپور گفت: طرح جامع پیشگیری و احیاء مناطق جنگلی کشور که دچار حریق شده تدوین و به امضای 4 وزیر کشور، دفاع، جهادکشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست رسیده و برای تصویب هیئت دولت ارسال شده است.
وی اظهار کرد: در این طرح 5 ساله اعتبارات خوبی برای استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حریق در جنگل‌ها اختصاص یافته است.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: بر اساس تحقیق انجام شده 98 درصد حریق‌ها در جنگل‌های کشور عامل انسانی علت آن بوده و باید این موضوع توسط دستگاه‌های اجرائی مرتبط مدیریت شود.
اکبرپور افزود: جنگل‌ها سرمایه‌های ملی هستند و باید راهکارهای مناسب اندیشیده شود و باید منافع مردم روستاهای حاشیه‌نشین جنگل تأمین شود و در برخی تصمیمات درباره‌ی این مناطق تجدیدنظر شود.
وی تصریح کرد: باید از امکانات و توانمندی جوامع محلی بهره‌گیری کرد و از مردم برای این امر استفاده کرد و باید پیشگیری اولویت کار همه باشد.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع نیز سیستم‌های پایش در جنگل‌های کشور نصب شده که به حریق و گرما حساس است و هشدار لازم را می‌دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار