عفاف و حجاب در یزد با شاخص های ویژه استان ارزیابی شود

استاندار یزد گفت: این استان به دارالعباده و دارالعلم مشهور است و موضوع عفاف و حجاب در این خطه باید بر اساس چنین شاخص های ویژه ای ارزیابی شود.
کد خبر: ۲۵۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 02 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدس در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان افزود: موضوع عفاف و حجاب فقط مربوط به موضوع پوشش بانوان و چادر نیست و نباید به صورت ظاهری به آن توجه شود.
وی ادامه داد: عفاف و حجاب در وجود انسانها نهادینه می شود و وجدان را بیدار می سازد، از این رو باید باطن مردم در این خصوص تقویت شود.
عالی ترین مقام اجرایی یزد اظهار کرد: باید با حفظ حرمت و حریم افراد و توجه به اسلامی و انسانی بودن موضوع عفاف و حجاب، از نگاه سطحی، جنسیتی و منفعت طلبی در این خصوص پرهیز شود.
میرمحمدی با بیان اهمیت احساس مسئولیت در مساله عفاف و حجاب ادامه داد: این مهم در صورت نهادینه شدن نظارت الهی و تقویت خودکنترلی در مردم با موفقیت همراه خواهد بود، چرا که هدف از عفاف و حجاب ساختن اراده با ملاکها و ارزشهای انسانی است.
استاندار یزد تصریح کرد: شاخص های ارزیابی موضوع عفاف و حجاب باید به گونه ای باشد که به تقویت باطن، اراده و ارزشهای وجودی منجر شود.
در این نشست پس از ارایه گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه ها و شرکت های دولتی و خصوصی استان یزد در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی، از شرکت توزیع برق، اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، شرکت آب و فاضلاب شهری و اداره کل بهزیستی به عنوان دستگاه های برتر در این حوزه تجلیل شد.
در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان یزد همچنین پس از بحث و بررسی برنامه های سراسری هفته عفاف و حجاب (19 تا 25 تیرماه) مقرر شد هماهنگی های لازم برای برگزاری این برنامه ها در استان صورت گیرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار