جمع‌آوري دفاتر املاك سنتي يزد

کد خبر: ۲۵۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 23 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره جمع‌آوري دفاتر املاك سنتي و جايگزيني دفاتر املاك الكترونيك در استان، از نقشه‌برداري هوايي استان توسط پهپاد برای نخستین بار در کشور خبر داد.

"علي كريمي" امروز چهارشنبه دوم تيرماه بمناسبت هفته قوه قضائيه به خبرنگاران با بيان اين كه ثبت سناد و املاك از سنتي‌ترين دستگاه‌هاي موجود در سيستم اداري كشور محسوب مي شود، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر فعالیت‌ها و خدمات مجموعه ثبت اسناد و املاک به سمت مدرن شدن پيش رفته است به نحوي كه از سنتي‌ترين به نوين‌ترين اداره تبديل خواهد شد.

وي در همين رابطه از جمع‌آوري دفاتر املاك سنتي يزد در روز گذشته و همزمان با نخستين روز از هفته قوه قضاییه با حضور معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد کشور و مدیر کل کاداستر این سازمان خبر داد و گفت: از اين پس در استان ثبت خلاصه معاملات و صدور اسناد مالکیت به صورت الکترونیکی انجام مي‌شود.

به گفته‌ي وي، با الکترونیکی شدن ثبت املاک و صدور اسناد علاوه بر جلوگيري از سوء ‌استفاده هاي احتمالي از اسناد، بازه‌ي زمان رسیدگی به اسناد در دفاتر تا 70 درصد کاهش خواهد یافت.

كريمي از  ثبت تاكنون 16 هزار و 300 شرکت در شهر يزد و 13 هزار شركت در شهرستان‌هاي تابعه‌ي يزد خبر داد و افزود: با اضافه شدن 974 شرکت ثبت شده در استان طي سال گذشته، هم‌اکنون 33 هزار شرکت و موسسه در استان ثبت شده است.

وي يادآور شد: تاكنون دو هزار موسسه در شهر يزد و يك‌هزار موسسه نيز در شهرستان‌هاي استان ثبت شده است.

مدير كل ثبت اسناد و املاك استان در بخش ديگري از سخنانش اعلام كرد: طرح نقشه هوایی نيز روز گذشته با حضور مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در يزد به عنوان پایلوت كشوري رونمایی و در روستای خویدک از توابع شهر يزد انجام شد.

وي ادامه داد: نقشه‌برداری‌های هوایی کشور در ابعاد یک دو هزارم انجام مي‌شود ولي اين اقدام از طريق پهپاد در مقياس يك پانصدم و با هزينه‌هاي كمتر انجام مي‌شود و زمان انتشار نقشه به 50 روز كاهش مي‌يابد.

به گفته‌ي كريمي، استان یزد به 13 ایستگاه نقشه برداری با پهپاد نیاز دارد که تاكنون سه ایستگاه راه‌اندازی شده و ايجاد چهار ايستگاه ديگر نيز با مساعدت سازمان ثبت کشور راه‌اندازي خواهد شد.

اين مسئول در پايان نيز با اشاره به عملكرد سال گذشته ثبت اسناد استان، يادآور شد: در سال گذشته 54 هزار و 546 پرونده تک برگ سند در استان صادر شده و قريب 273 هزار معامله منقول و غیرمنقول در استان انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار