برق رسانی به 36 هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: از مجموع 56 هزار واحد مسکن مهر در استان به 36 هزار واحد برق رسانی شده است.
کد خبر: ۲۴۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 07 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالصاحب ارجمند اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال به پنج هزار واحد مسکن مهر در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس به عنوان بزرگترین مجموعه مسکن مهر استان، برق رسانی می شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای برق رسانی به واحدهای باقی مانده مسکن مهر را 500 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 660 هزار مشترک برق در هرمزگان وجود دارد که امسال سی هزار مشترک دیگر به این تعداد اضافه می شود.

ارجمند با اشاره به گرم شدن هوا و فرارسیدن ماه مبارک رمضان از مشترکان خواست تا در مصرف برق توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه 82 درصد از مشترکان این شرکت مشترکان خانگی هستند، تصریح کرد: از همین رو مدیریت مصرف از سوی این مشترکان در جهت پیشگیری از خاموشی و قطع برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه بیش از هفت هزار و 530 میلیون کیلو وات ساعت برق در استان هرمزگان مصرف شده است.

هر مشترک برق در هرمزگان به طور متوسط 10 تا 12 هزار کیلو وات برق مصرف می کند .

طولانی بودن مدت زمان گرما در این استان و همچنین افزایش دما در تابستان از جمله دلایل مصرف بالای برق در هرمزگان است.

ساعت اوج مصرف برق 13 تا 17 و 19 تا 23 است که مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعتهای اوج مصرف می تواند در کاهش مصرف برق استان مؤثر باشد.

در حال حاضر از حدود 660 هزار مشترک برق هرمزگان، 82 درصد مشترکان خانگی هستند که این مشترکان 64 درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.

با توجه به شرایط آب و هوایی خاص هرمزگان و لزوم بهره مندی همه از نعمت برق، رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان امری مهم و ضروری به منظور پیشگیری از خاموشی های احتمالی است .

به گفته کارشناسان حوزه انرژی برق، از جمله وسایل پرمصرف برقی کولرهای گازهای است که می توان با تنظیم آن در دمای 24 تا 26 درجه مصرف برق را کاهش داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار