جشن گلریزان در اردبیل برگزار می‌شود

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل از برگزاری جشن گلریزان در ۱۶ حوزه قضایی استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ 02 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر،انور اسکندر زاده صبح پنج‌شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان تصریح کرد: جشن‌های گلریزان با هدف جلب مشارکت مردمی جهت آزادسازی زندانیان غیر عمد برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در جشن‌های گلریزان جمع‌آوری شد و این مبلغ به منظور تأمین بدهی زندانیان مالی و آزادسازی آن ها مورد استفاده قرار گرفت.

معاون قضایی دادگستری استان با تأکید به اینکه جشن‌های گلریزان در طول ماه رمضان برگزار شده و مبلغی به زندانیان و مبلغی به ستاد مرکزی دیه پرداخت می‌شود، اضافه کرد: نزدیک به ۴۰۰ زندانی غیر عمد در زندان‌ها داریم.

اسکندر زاده با تأکید به اینکه این زندانیان شامل زندانیان جرایم مالی، مهریه و نفقه هستند، ادامه داد: بر اساس قوانین طول مدت زندانی از جریمه این افراد نمی‌کاهد و این افراد ملزم به پرداخت جرایم مالی خود هستند.

وی متذکر شد: به همین دلیل ستاد دیه استان به دنبال جلب رضایت شاکی و آزاد کردن این زندانیان است و بعد از جلب رضایت و بخشودگی بخشی از جرایم، مابقی مبلغ را به طرق مختلف تأمین می‌کند.

معاون قضایی دادگستری استان آزاد کردن یک زندانی را خرید آخرت وی دانست و افزود: هر کس یک زندانی را آزاد کند برگ زرینی به کارنامه خود خواهد افزود.

اسکندر زاده تصریح کرد: به تجربه ثابت شده روحیه گذشت و بخشودگی در مردم اردبیل بالا است و امیدواریم در سال جاری مساعدت مردم در جشن‌های گلریزان به مراتب بیشتر باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار