تاکید نماینده خاش بر تحول کمیته برنامه ریزی سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۲۳۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ 02 June 2016
به گزارش ایرنا علی کرد در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر خاش افزود: من به جرات می گویم که سیستم برنامه ریزی در این استان مشکل داشته زیرا در توزیع اعتبارات به هیچ وجه ظرفیتها و توانمندی ها و نیازمندی های هر منطقه لحاظ نمی شده و اکثر مدیران در شهرستانها در این موضوع نقش منفی داشته و هرگز نتوانسته اند برنامه و طرح ارائه دهند و سازمان مدیریت با عملکردی یک سویه تعدادی طرح و رقمی اعتباری را برای هر شهرستان در نظر می گرفته است که این موضوع از نگاه منِ نماینده جای سئوال دارد و بصورت جدی در نشست با دولتمردان و آقای نوبخت پیگیری و با بی عدالتی ها برخورد می کنیم.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیران باید بتوانند نقش وجودی خود را ایفا و از حقوق شهروندان دفاع کرده و اینگونه نباید فکر کنند که تابع نظرات و برنامه های تحمیلی هستند.
کرد ادامه داد: همه ما می دانیم شهرستان های خاش و میرجاوه دارای شرایط و ظرفیت ها و توانمندیهای خاصی هستند لذا باید نگاه دولت به سمت تغییر و تحول و انجام خدمات شایسته باشد تا اثرات خدمت بخوبی نمایان شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از طرحها و پروژه های نیمه تمام در حوزه خاش و میرجاوه تعطیل و غیرفعال مانده است، گفت: آبرسانی به شهر خاش، گازرسانی، راه آهن، راه مرزی، راه گوهرکوه به بزمان، رونق دادن به اقتصاد و فعالیتها در مرز در کنار توجه به نیازهای شهرداری های خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد از دغدغه های مهم مردم به شمار می رود که قطعا در این دوره تلاش می کنیم آنها را عملیاتی سازیم.
نماینده مردم خاش در مجلس ساخت بیمارستان دوم برای این شهرستان در کنار ایجاد بیمارستان تامین اجتماعی، ارتقا موسسه سلامت و هنرستان کشاورزی را از ضرورتهای مهم دانست و اظهار داشت: برای منِ نماینده سنگین و دردآور است که مراجعان به بیمارستانها و مراکز درمانی از امکانات مطلوب بهداشتی محروم بمانند و خدمات شایسته ای در ابعاد مختلف به آنان ارائه نشود به همین سبب انتظار دارم مدیران انتقاد پذیر باشند و برای رفع کاستی ها بکوشند.
کرد با قدردانی از تلاشهای اعضای شورای تامین و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی برای تامین نظم و امنیت شهر گفت: باید آرامش 100در صدی در خاش برقرار شود و هیچگونه گلوله ای از سلاحی خارج نشود تا مردم از زندگی شان لذت ببرند.
وی اظهار داشت: تمام تلاش من بر این است که در حوزه های مختلف از ظرفیت مشاوران و افراد نخبه و توانمند و صاحب نظر بهره گیرم و دفتر کار من در تهران، زاهدان و خاش بتواند پاسخگوی مراجعان گرامی باشد.
در نشست اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خاش با نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی مهمترین مشکلات و معضلات حوزه شهری خاش مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی از عملکرد اعضای شورا و شهردار خاش تجلیل کرد و اظهار داشت:برای رفع مشکلات شهری خاش پیگیری های لازم انجام خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر خاش نیز آمادگی شورا، شهرداری و مردم خاش را برای حمایت از نماینده منتخب مردم این حوزه اعلام کرد.
یارمحمد شهنواز با تقدیر از یکی از جوانان خاشی که در عرصه علمی، فرهنگی و آموزشی موفقیت های قابل توجهی بدست آورده است، گفت:
شهرستان خاش از وجود نیروهای توانمند و با استعدادی برخوردار است.
وی اظهار داشت: برای ما افتخار است که فرزندی از دیار خاش توانسته در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی توانمندی های خود را به خوبی بروز دهد.
رئیس شورای اسلامی خاش افزود: شناسایی افراد توانمند و نخبه شهرستان در دستور کار شورا قرار دارد و این برنامه نیز پیش زمینه ای خواهد بود که افراد دیگر هم مورد حمایت و تجلیل قرار گیرند.
در این نشست که چهارشنبه شب برگزار شد از منصور مرادزهی به عنوان نویسنده و نخبه جوان و فعال فرهنگی و اجتماعی شهرستان خاش تجلیل شد.
کریم مرادزهی از بازنشستگان فرهنگی خاش و پدر منصور مرادزهی به بیان بخشی از خدمات فرزند خود اشاره کرد و ضرورت حمایت از نخبگان جوان خاش را خواستار شد.
حوزه انتخابیه خاش شامل شهرستانهای خاش و میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد زاهدان است.
خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار