حل مشکلات اقتصاد مرزنشینان در دستور کار قرار دارد

کد خبر: ۲۲۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 12 May 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، زهرا اربابی ظهر امروز در جلسه کارگروه هماهنگی سوخت سیستان و بلوچستان که با حضور مسؤولان در سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار شد، اظهار کرد: بر طرف کردن مشکلات معیشت و اقتصاد مرزنشینان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مرز نعمت است و باید از منافع آن برای مردم مرزنشین استفاده کنیم از تأمین نیروی انسانی گمرک مستقر در بازارچه مرزی کوهک سراوان و اجرای ماده 116 خبر داد و گفت: این کار سبب می‌شود روند اجرایی صادرات بهتر انجام شود.

فرماندار سراوان نیز در این جلسه اظهار کرد: سراوان یکی از شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان است و با داشتن 400 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان، 12 هزار خانوار ساکن در نوار مرز و شعاع 20 کیلومتری دارد.

درویش نارویی افزود: با توجه به شرایطی که در دنیا حاکم است و یک نگاه همه جانبه به مرز دارند، می‌طلبد همه زوایا و کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و به ویژه اقتصادی مرز را در کنار کارکردهای امنیتی آن بررسی و مورد توجه قرار دهیم.

وی فروش سوخت برای جمعیت ساکن در شعاع 20 کیلومتری مرز را در رونق اقتصادی مرزنشینان تأثیرگذار دانست و گفت: این طرح در شهرستان سراوان با تعامل دستگاه‎های اجرایی و بازارچه‎ها، نقش حائز اهمیتی در کاهش قاچاق سوخت داشته است.

فرماندار سراوان بازارچه‎های مرزی را یکی از مهم‎ترین زمینه‎های فعال تجاری شهرستان عنوان و بر حصارکشی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مجموعه تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار