کد خبر: ۲۲۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 11 May 2016


معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ظرفیت فرهنگ و هنر در بحث اقتصاد مقاومتی می‌توان استفاده کرد و هنر باید با به‌کارگیری شیوه‌های نوین در توسعه کشور نقش آفرینی کند.

به گزارش ایرنا، حسین نوش آبادی روز چهارشنبه درآیین جشنواره تئاتر اردیبهشت استان البرز در سالن فرهنگسرای ولایت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس، افزود: برای ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی باید از هنرهای نمایشی استفاده شود چرا که هنر نمایش زبان مشترک در کل دنیا است.

وی اظهار کرد: ایران دارای تمدن فاخر و پیشینه درخشان در فرهنگ و هنر است و مهمترین مزیت ما در جهان همین فرهنگ ایرانی است.

نوش آبادی افزود: باید سیمای روشنی از هنر اسلامی ایران در جهان به نمایش بگذاریم و با انجام این امر می‌توانیم طلایه‌دار تمدن بزرگ ایران اسلامی باشیم.

نوش‌آبادی گفت: هنرهای نمایشی پایه ای برای صنعت سینما و تلویزیون است. هنر نمایشی پدیده‌ای برای بیان دردها و رنج ها و ابزار مناسبی برای گسترش اخلاق و معارف و تبیین هویت و سبک زندگی است.

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بستر حضور در مجامع بزرگ جهانی نظیر انستیتو تئاتر جهان برای هنرمندان ایرانی بیش از گذشته فراهم شود.

نوش آبادی افزود: برغم وجود ظرفیت های فراوان نتوانسته ایم کرسی برای هنرمندان بزرگ کشور در این انستیتو به دست آورد.

وی افزود: ظرفیت لازم تمدن سازی در کشور جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و هنر تئاتر ابزاری مناسب به منظور ترویج فرهنگ عمومی، تبیین هویت و سبک زندگی است.

وی گفت: در شرایط کنونی کشور با توجه به ظرفیت های عظیم بخش تئاتر برنامه های خوبی در قالب سند چشم انداز و برنامه توسعه پنج ساله برای این حوزه برنامه ریزی شده است.

نوش آبادی افزود:باید فضای مناسبی برای اجرای برنامه های هنری در اختیار هنرمندان قرار گیرد و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری این افراد تامین شود.

وی اظهار کرد: نیارمند تشکیل تشکل های صنفی و همچنین تعاونی به منظور توسعه و بهبود بخش تئاتر در کشور هستیم.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش هنر از جمله تئاتر، افزود: باید همان طور که در حوزه سینما و موسیقی چرخه اقتصاد فعال شده برای بخش تئاتر نیز چنین تمهیداتی اندیشیده شود.

وی گفت: امید است نسبت به مضامین نمایشنامه های تئاتر نیز توجه بیشتری صورت گیرد و سرمایه گذاری مانوس در این حوزه مورد توجه قرار گیرد و محتوای برنامه های نمایشی باید همانند محتوای فرهنگ و دین کشور باشد.

نوش آبادی افزود: دولت در خصوص واگذاری بخشی از مسئولیت های خود به بخش خصوصی اهتمام ویژه ای دارد در نظر داریم پروژه های نیمه تمام بخش فرهنگ را به مردم واگذار کرده تا از این طریق توسعه اماکن فرهنگی و هنری که در دستور وزارت فرهنگ قرار دارد را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: هم اکنون در استان البرز باید منطقه ویژه‌ای برای برنامه‌های هنری تعریف شود و مکان مناسب باید برای برنامه‌های هنری استان البرز راه‌اندازی شود و به جوانان در این زمینه امید داد.

نوش‌آبادی گفت: شهرستان فردیس بالای 500 هزار نفر جمعیت دارد و این جمعیت نیازمند پشتیبانی برای تاسیس مکان های مناسب فرهنگی است.

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به هنر نگاه هنر متعالی دارد، افزود: دیگران نباید با هنر مخالفت کنند و به جای مدارا، آن را دلسرد کنند.

نوش‌آبادی افزود: نباید مبتلا به هنری شویم که ابتذال داشته باشد، شاید کسانی که مخالفت می‌کنند توجیه نیستند و یا بیشتر جنبه‌های منفی را می‌بینند.

وی با بیان اینکه باید آینده را برای حضور جوانان در هنر فراهم کنیم، افزود: اگر این کار انجام نشود، گناهش به عهده کسانی است که سد و مانع ایجاد کردند.

وی با با اشاره به اینکه مسئولان از هنرمندان پشتیبانی کنند و مزاحمت ایجاد نکنند، گفت: دولت در بخش واگذاری مسئولیت‌های هنری به بخش خصوصی پیشتاز است.

وی بیان کرد: باید به واسطه توسعه هنر در استان البرز از مسئولان تقدیر به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار