ایجادگروه های مختلف برای رهایی ازاعتیاد

مديركل زندان هاي ايلام استفاده از گروه هاي غير دولتي را از برنامه هاي اين سازمان به منظور رهايي زندانيان از دام اعتياددانست.
کد خبر: ۲۲۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳ 08 May 2016

مديركل زندان هاي ايلام استفاده از گروه هاي غير دولتي را از برنامه هاي اين سازمان به منظور رهايي زندانيان از دام اعتياددانست.


به گزارش تابناک ایلام؛اكبر محبي بدون اشاره به تعداد افرادي كه به خاطر توزيع و يا مصرف مواد مخدر در زندان هاي استان حضور دارند، اظهار كرد: اين افراد در دوره هاي متادون درماني ، روان درماني ، مراقبت هاي پس از درمان و كلينيك مثلثي قرار گرفته و وضعيت سلامتي آنها بطور مرتب ارزيابي مي شود.
وي افزود: برگزاري برنامه هاي ورزشي ، مسابقات مفرح هنري، كارگاه هاي اعتقادي و ديني به منظور تقويت روحيه اميد در اين افراد از برنامه هاي اداره كل زندان هاي استان بوده ضمن اينكه روزانه شرايط بدني اين افراد توسط پزشك مورد معاينه قرار مي گيرد.
مديركل زندان هاي ايلام استفاده از گروه هاي غير دولتي را از برنامه هاي اين سازمان به منظور رهايي زندانيان از دام اعتياد برشمرد.
وي يادآور شد: افراد عضو اين گروه ها كساني هستند كه پيش از اين به بلاي خانمان سوز اعتياد گرفتار بوده و موفق به ترك آن شده اند و با حضور در زندان ها روش هاي ترك را به ساير افراد آموزش مي دهند.
وي اضافه كرد:بررسي هاي صورت گرفته نشان مي دهد استفاده از توان و تجربه اين افراد در ترغيب ساير زندانيان به فاصله گرفته از معضل مواد مخدر بسيار تاثيرگذار بوده است.
محبي تاكيد كرد: محل نگهداري زندانيان مواد مخدر از ساير زندانيان جدا بوده و تلاش شده در محيط جداگانه زمينه ترك اين افراد ميسر شود.
وي همچنين تعداد جمعيت نسوان در زندان هاي اين استان را حدود يك درصد زندانيان عنوان كرد و گفت: با توجه به فرهنگ حاكم بر مردم استان و ويژگي هاي اعتقادي آنان تعداد زندانيان زن در ايلام در مقايسه با ساير مناطق كشور بسيار كمتر است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار