عملیات اصلاح مسیر و رفع نقاط حادثه خیز محورهای روستایی قم

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: در راستای تسهیل ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز محورهای روستایی این استان، عملیات اصلاح و تعریض مسیر در قالب کوه بری و سنگبری در حال اجراست.
کد خبر: ۲۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲ 14 April 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، عباس فراهانی با بیان این مطلب افزود: این پروژه که از دی ماه سال 93آغاز شده است، هم اینک در محورهای روستایی دهستان قاهان در بخش خلجستان قم با اجرای عملیات کوه بری و سنگبری توسط دستگاه های پیکور و بیل مکانیکی در جریان است.

وی محل تامین اعتبار این پروژه را در قالب طرح برکت از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم برشمرد و افزود: عملیات ایمن سازی در قالب تعریض مسیر در محورهای روستایی وشنوه در سه نقطه (کوه بری و سنگبری)، محور امامزاده اسماعیل به طول یک کیلومتر، محور قاهان - نویس (اصلاح دو پیچ)، محور روستای آغلک تا سه راهی چاهک در محور قاهان و همچنین در بهسازی مسیر روستایی فردو، به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان شهریور ماه سال جاری اجرای این طرح به پایان برسد. 

فراهانی بیان کرد: با توجه به اینکه عملیات تعریض مسیر نیاز به کوه بری و سنگبری دارد در بعضی از نقاط باید از مواد منفجره استفاده شود که امیدواریم با همکاری اهالی روستاهای مسیر از بروز حوادث محتمله جلوگیری به عمل آید.

به گفته وی، هزینه اجرای این پروژه بالغ بر 10 میلیارد ریال می باشد.

دهستان قاهان در 60 کیلومتری شمال غربی شهرستان قم واقع شده است و از توابع بخش خلجستان قم است که دارای 15 روستا می باشد.

بخش کهک در جنوب قم و در 30 کیلومتری این استان واقع شده است و دارای دو دهستان کهک و فردو و 18 روستا است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار