437 هزار نفرساعت آموزش مهارتی به روستاییان

سرپرست ادراه کل فنی و حرفه ای استان اردبیل از ارائه 437 هزار و 457 نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای به روستاییان و عشایر این استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 13 April 2015
یونس ممی زاده گفت: دو هزار و 516 نفر از روستاییان و عشایر استان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند و آموزش ها نیز با توجه به امکانات و متناسب با شرایط و نیاز روستاها ارائه شد.

وی افزود: این آموزش ها در رشته های پرورش زنبور عسل ، پرورش قارچ صدفی و دکمه ای ، پرورش گیاهان دارویی ، قالی بافی ، گلیم بافی و کارآفرینی بود.

او همچنین به بهره مندی 14 هزار و 381 نفر از بانوان استان از آموزش های مهارتی اشاره کرد و گفت: در این مدت شش هزار و 284 نفر در بخش دولتی و هشت هزار و 97 نفر در بخش خصوصی آموزش های مهارتی را فراگرفتند.

به گفته وی ، بیش از 82 هزار و 786 نفر ساعت آموزش های مهارتی به 443 نفر در پادگان های استان در سال گذشته ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی فنی و حرفه ای اردبیل ، رییس اداره موسسات کارآموزی آزاد آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل نیز از مهارت آموزی دو میلیون و 700 هزار و 21 نفر ساعت در سال گذشته توسط بخش خصوصی این استان خبر داد.

حسنعلی بهشتی افزود: تعهد یک ساله آموزشی بخش غیردولتی سه میلیون و 170 هزار نفر ساعت بود که 86 درصد آن اجرایی شد.

او گفت: در سال گذشته فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه های سخت افزاری ، نرم افزاری و صدور کارت های هوشمند مهارت با هدف استقرار دولت الکترونیک و استاندارد سازی ، اصلاح و بهبود روش ها و فرآیندها با اهداف بازنگری ، اصلاح ، توسعه و بهینه سازی الگوهای ارزشیابی مهارت اجرا شد و در سال جاری نیز گواهینامه ها به صورت الکترونیک صادر خواهد شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار