بهره‌مندی بیش از 17 هزار نفر از فرزندان مددجویان از خدمات نظام‌ وظیفه استان فارس

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان فارس گفت: در راستای تکریم مددجویان بیش از 17 هزار و 200 نفر از فرزندان مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان فارس از خدمات نظام‌ وظیفه بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷ 01 February 2015
عباس شکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم این نهاد تلاش در راستای توانمندسازی و خوداتکایی اعضای خانواده‌های زیرپوشش است، اظهار کرد: در این راستا در اجرای ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی مصوبمجلس و به استناد جزء «ج» بند 3 ماده‌ واحده قانون بودجه یکی از این فعالیت‌ها ارائه خدمات نظام‌ وظیفه به فرزندان پسر مددجویان است.
وی تصریح کرد: براساس امضای تفاهمنامهبا حوزه نظام‌ وظیفه نیروی انتظامی، این نهاد نسبت به ارائه خدمات معافیت، کاهش تعرفه و انتقال محل خدمت فرزندان مشمول خانواده‌های زیرپوشش اقدام می‌کند. شکری اضافه کرد: در 9 ‌ماه ابتدای سال جاری، 690 نفر از فرزندان مددجویان زیرپوشش معاف، 924 نفر معرفی‌نامه برای تخفیف هزینه صدور کارت معافیت و 415 نفر معرفی‌نامه انتقال محل خدمت مشمولان دریافت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 91 تاکنون بیش از 6 هزار نفر از فرزندان مددجویان زیرپوشش از خدمت سربازی معاف شدند که پس از معافیت این مشمولان حدود نیمی از آنان برای دریافت وام خودکفایی به واحد مربوطه معرفی و اقدام به اخذ وام کرده‌اند تا زمینه اشتغال و خودکفایی خانواده‌ها فراهم شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان فارس افزود: بالغ‌ بر 12 میلیارد ریال تخفیف حاصله از صدور معرفی‌نامه کمیته امداد برای تخفیف هزینه صدور کارت معافیت شامل هشت هزار نفر از مشمولان زیرپوشش از طریق حوزه نظام‌ وظیفه صورت گرفته است. شکری گفت: 3 هزار و 200 مورد معرفی‌نامه برای انتقال سربازان زیرپوشش کمیته امداداز استان‌ها و شهرستان‌های دیگر به یگان‌های نزدیک محل سکونت خانواده آنان در استان صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار