سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

احداث مرکز فناوری اطلاعات در دانشگاه محقق

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از احداث مرکز فناوری اطلاعات با مشارکت و فعالیت 9 شرکت بزرگ در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 12 April 2015

دکتر گودرز صادقی در آیین معارفه رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: موافقت قطعی برای تاسیس پارک علم و فناوری در استان نیز اخذ شده است.

وی از راه اندازی دانشگاه مهندسی فناوری های نوین نیز به عنوان یکی از کارهای بزرگ یاد کرد و گفت: این دانشگاه در نمین مستقر می شود ولی بسترهای لازم برای توسعه آن در دیگر شهرهای استان ایجاد می شود.

او اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر در استان در سال گذشته رتبه 23 را در بین 50 دانشگاه جامع کشور کسب کرده است .

مجید خدابخش استاندار اردبیل هم به معضل بیکاری جوانان به ویژه قشر تحصیل کرده اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها باید بر اساس نیاز جامعه در رشته های تحصیلی خود بازنگری داشته باشند.

وی افزود: باید زنجیره این بیکاری را پیدا کرده و با راهکارهای علمی و حساب شده معضل بیکاری را در جامعه از بین برد.

وی اظهار کرد: دانشگاه ها ، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد سه زنجیره ای هستند که می توانند در تولید علم به ثروت و رفع بیکاری و اشتغال زایی نقش اساسی ایفا کنند.

وی از حمایت استانداری از فعالیت های پارک علم و فناوری ، مرکز رشد و نیز دانشگاه ها برای توسعه فرهنگی و اقتصادی و ایجاد واحدهای دانش بنیان و فعالیت های مرتبط با مباحث فناوری و صنعت و ایجاد اشتغال برای جوانان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، دکتر خسرو پیری مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: سیاست های وزارت علوم در فناوری مبتنی بر بحث اقتصاد مقاومتی است و با تقویت تحقیق و بررسی و استفاده از توانمندی های محققان داخلی باید به نتایج مثمر ثمر دست یابیم.

وی پارک های علم و فناوری را واسط دانشگاه ها و بخش های مولد و شرکت های دانش بنیان را راهی برای تبدیل علم به ثروت دانست.

دکتر پیری ورودی پارک های علم و فناوری را خروجی دانشگاه ها بیان کرد به شرطی که دانشگاه ها ، جمعیت تربیت یافته خود را آکادمیک ببار نیاوردند بلکه علاوه بر آکادمیک بودن باید کارآفرین نیز باشند.

در پایان این مراسم حکم ریاست پارک علم و فناوری به دکتر عبدالقیوم قلی پوری و حکم مسوول راه اندازی دانشگاه فناوری های نوین سبلان به دکتر یاشار عزیزیان اهدا شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار