سند استانی دیابت در یزد تدوین می‌شود

کد خبر: ۲۱۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 21 April 2016

به گزارش «تابناک یزد»،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت تحقق شعار امسال در حوزه سلامت، گفت: سند استانی دیابت در شورای سلامت استان یزد بررسی و تدوین می‎‎شود.دکتر محمدحسن لطفی در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت برگزار شد، با اشاره به تغییر سیمای سلامت در جامعه امروزی، اظهار کرد: ترویج فرهنگ خود مراقبتی از جمله اهداف و برنامه‌های هفته سلامت در یزد است.

وی عدم تحرک مناسب و کافی را از مهمترین مشکلات جامعه امروزی دانست و اظهار کرد: راه‌اندازی چهار ایستگاه سفیران سلامت در محیط مدارس، خانواده‌ها، محیط کار و محیط های اجتماعی از جمله اقدامات موثر در راستای تحقق سلامت عمومی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تدوین برنامه‌های آموزشی به منظور آموزش بیش از 200 هزار سفیر سلامت در استان یزد، گفت: برنامه‌های ملی خود مراقبتی همزمان با سراسر کشور در یزد اجرا می‌شود.

لطفی اجرایی شدن سند ملی غیر واگیر از ابتدای هفته سلامت در استان یزد را از جمله اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی در سال جدید عنوان کرد و ادامه داد: سیگار، عدم تحرک، تغذیه و مصرف الکل از جمله فاکتورهای مورد بررسی در سندملی غیرواگیر است.

وی دیابت را عامل 76 درصد مرگ و میرها در کشور دانست و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته سلامت سند استانی دیابت در شورای سلامت استان یزد بررسی و تدوین می‌شود.

وی تصریح کرد: کنترل قند خون بیماران شناسایی شده از دیگر برنامه های هفته سلامت در یزد است.

لطفی اعزام 50 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان متخصص به شهرستانهای استان یزد با هدف آگاه‌سازی عمومی آسیب‌های بهداشتی و سلامت را از دیگر برنامه های در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی در هفته سلامت دانست و اظهار کرد: در حال حاضر شش هزار سفیر سلامت خانوار و سه هزار سفیر سلامت دانش آموزی در استان یزد فعال هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار