برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی اکوباشرکت 10کشور

رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی محلی از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی اکو با شرکت 10 کشور در تهران طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 11 April 2015
رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی محلی از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی اکو با شرکت 10 کشور در تهران طی سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس؛ غلامرضا جعفری با بیان اینکه در کشور بیش از 63 هزار روستای دارای سکنه وجود دارد، اظهار کرد: به دنبال اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در سطح روستاها هستیم.

وی گفت: یکی از اصلیترین وظایف مسئولان ورزش در کشور به ویژه فدراسیون روستایی و عشایری زنده کردن آداب و سنن ورزشی در روستاهاست.

رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی محلی تأکید کرد: به دنبال اجرای این مهم نوروز امسال در 3 هزار روستای کشور «جام همدلی و همزبانی» اجرا شده که تا پایان فروردین این مسابقات ادامه دارد.

وی به بهره‌گیری از توان و ظرفیت جوانان روستایی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از روستاها جوانان نخبه ورزشی وجود دارند که گمنام هستند و به دلیل نداشتن امکانات اولیه بروز این خلاقیت‌ها محقق نشده است.

جعفری یکی از مهمترین مأموریت‌های فدراسیون را شناسایی این استعدادها در سطح روستاها دانست و با اشاره به اینکه در سال جاری توسط فدراسیون ورزش‌های بومی محلی اقدام به اجرای بیش از هزاران برنامه مفرح می‌شود، افزود: گستره این فعالیت‌ها به خارج کشور نیز می‌رسد تا جایی که در سال جاری جشنواره فرهنگی ورزش اکو با حضور 10 کشور عضو اکو در تهران برگزار می‌شود.

وی از افزایش جمعیت سازمان‌یافته ورزش روستاها در کشور در مقایسه با سالهای گذشته خبر داد و گفت: در سال 92 جمعیت سازمان‌یافته ورزشکار روستایی در کشور 180 هزار نفر بوده که در سال 93 به 540 هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی محلی با بیان اینکه این جمعیت در سال 94 به بیش از 600 هزار نفر افزایش خواهد یافت، از برگزاری مسابقات مختلف به مناسبت روز گرامیداشت جشن هسته‌ای توسط ورزشکاران روستایی در کشور خبر داد.

وی ابراز داشت: امروز مسابقات کشتی در شهرستان گرماب بوشهر با حضور کشتی‌گیران برتر و مطرح برگزار می‌شود.

جعفری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در اردیبهشت امسال نیز جشنواره فرهنگی ورزشی در ارسباران برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار