۲۰۰۰ هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت چغندرقند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سال زراعی جدید ۲۰۰۰ هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت چغندرقند رفت.
کد خبر: ۲۰۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 06 April 2016

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سال زراعی جدید ۲۰۰۰ هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت چغندرقند رفت.

به گزارش تسنیم،احمد باقری اظهار داشت: کشاورزان نهاوندی از ابتدای امسال اقدام به کشت 2000 هکتار چغندرقند کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در زمان برداشت 120 هزار تن محصول چغندرقند مرغوب تحویل کارخانه‌های طرف قرارداد شود.

وی گفت: کارخانه‌های طرف قرارداد کشاورزان در شهرستان نهاوند کارخانه‌های قند همدان، لرستان، نقش‌جهان و بنیاد اصفهان است که امیدواریم در زمان تحویل محصول، همکاری لازم را با کشاورزان داشته باشند.

باقری افزود: یکی از اقدامات انجام‌شده در سال زراعی جدید تأمین به‌موقع کود و بذر مورد نیاز کشاورزان است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های سازمان در کاهش سطح زیر کشت محصولات پر آب بر است که انتظار می‌رود با تغییر شیوه‌های آبیاری و تغییر در الگوی کشت ، از منابع آب موجود استفاده بهتری داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند همچنین از 31500 هکتار زراعت غلات آبی و دیم در اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند خبر داد و بیان کرد: که این میزان سطح زیر کشت شامل 19000 هکتار گندم و 12500 هکتار جو است.

وی اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان پیش‌بینی می‌شود کشاورزان نهاوندی 60 هزار تن گندم و 30 هزار تن جو از مزارع دیم و آبی برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

باقری گفت: خوشبختانه در پائیز سال گذشته وضعیت بارندگی‌های در نهاوند حوب بود و مزارع غلات شهرستان از وضعیت سبز مناسبی برخوردارند که در حال حاضر تعداد 8 شبکه مراقبت فعال و 21 اکیپ از کارشناسان آماده نظارت بر عملیات مبارزه با علف‌های هرز مزارع و آفت سن غلات است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار