استاندار قم:

میلاد حضرت زهرا(س) فرصتی برای تبیین رتبه والای زن در جامعه اسلامی است

استاندار قم با صدور پیامی میلاد حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن را تبریک گفت و این ایام را فرصت مغتنمی برای تکریم و تبیین جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در جامعه اسلامی دانست.
کد خبر: ۲۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 08 April 2015
به گزارش تابناک قم، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش آمده است: بیستم جمادی الثانی سالروز خجسته میلاد بانوی بهشتی، نازنین دردانه آفرینش، عطای خداوند سبحان و ثمره نبوت، «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها»، زیباترین روز خلقت است. روزی که فاطمه همچون نور الهی بر زمینیان نازل شد و به یمن چنین مولود مبارکی، عالمی منور و آسمان تاریک جاهلیت، از ظلمت و تاریکی رهایی یافت. فرخنده روزی که نور دیده و میوه دل رسول الله(ص)، پس از انتظاری شیرین، دیده به جهان گشود تا وجود نازنینش برای همیشه تاریخ، پرفروغ ترین چراغ هدایت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و همراهی با ولایت باشد.

در این پیام اضافه شده است: بزرگ بانویی که آمد تا راه دین، بی‌نشان و وادی فضیلت و عفت و حیا و پاکی، بی‌الگو نماند. درود و سلام خدا بر فاطمه، سرور بانوان دو سرا، دخت والا مهر رحمت للعالمین، یگانه همتای امیر مؤمنان و مادر شایسته جوانان بهشت امام حسن و امام ‌حسین (علیهماالسلام) و سلام خدا بر زهرای اطهر که نام او جامع کمالات و زینت‌‏آراى آستانه بهشت است. او که اسوه تمام عیار مکارم، قله رفیع فضایل و گوهر تابناکی است که وصف عظمت و مرتبت و بزرگى او در قالب مفاهیم و الفاظ نگنجد. حیات کوتاه و نورانی این بانوی بزرگوار سرشار از عشق و ایمان و بندگی و تسلیم در برابر خداست.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: این روز مبارک که به حق به نام «هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر» نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی برای تکریم و تبیین جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در جامعه اسلامی است. ضمن تبریک این روز بزرگ و تقارن آن با سالروز ولادت احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) حضرت امام خمینی(ره) به همه مادران عزیز و فداکار و بانوان شریف و فرهیخته ایران اسلامی و استان مقدس قم، امیدوارم با تأسی و پیروی از زندگانی پر خیر و برکت حضرت زهرا(س) و گام برداشتن در مسیر پاسداشت و ترویج فرهنگ فاطمی، مشمول شفاعت آن حضرت قرار گیریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار