آماده سازی هفت هزار خانه مسافر در مازندران برای گردشگران نوروزی

مجری طرح ملی خانه مسافر مازندران گفت که هفت هزار و 120 خانه مسافر برای اقامت مسافران نوروزی استان ساماندهی شده است .
کد خبر: ۲۰۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 19 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، هوشنگ مرادی افزود : هر یک از این خانه ها ظرفیت و امکان پذیرش هشت نفر را دارد.


وی با اشاره به اینکه خانه های مسافر مازندران ظرفیت پذیرش حدود 60 هزار مسافر را دارد ، پیش بینی کرد که این ظرفیت در زمان پیک حضور مسافر تکمیل شود.


مجری طرح ملی خانه مسافر مازندران هزینه اقامت هر نفر در خانه مسافر را 350 هزار ریال بابت یک شب اعلام کرد .


وی صرفه اقتصادی با توجه به امکانات موجود و امکان حضور خانوادگی مسافران سبب شده است تا اقامت در این خانه مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.


مرادی گفت : تلاش بر این است تا با حمایت مالی ، امکانات لازم را برای استانداردسازی خانه های مسافر مازندران فراهم آوریم.


وی افزود : هم اکنون بیشترین تعداد خانه مسافر مازندران در مناطق روستایی کلاردشت ، رامسر ، چالوس ، نوشهر و سلمانشهر فعال است .


مرادی همچنین از ساماندهی 700 تن از افراد تابلو بدست برای اجاره ویلاها و سوئیت ها خبر داد و گفت که این افراد در 130 مرکز اطلاع رسانی و رزور مکان اقامت در استان ساماندهی شدند .

خانه مسافر به خانه های اجاره ای گفته می شود که تحت نظر سازمان میراث فرهنگی با فراهم آوردن امکانات و رعایت استانداردهایی به مسافران اجاره داده می شود.


مجریان ساماندهی و نظارت بر فعالیت این خانه ها اشخاص حقوقی مجرب و کارآزموده مورد تایید سازمان میراث فرهنگی هستند که تحت نظارت این سازمان فعالیت می کنند.


خانه های مسافر از قیمت پایین تری نسبت به خانه های اجاره ای برخوردارند ، در بیشتر آنها امکانات و ظروف پخت و پز و پذیرایی وجود دارد.


یکی از ویژگی های این خانه ها در برابر خانه های اجاره ای افزایش امنیت خاطر مسافران به خاطر نظارت های مستمر نهادهای متولی بر آن است و علاوه بر این بروز هر مشکلی در این خانه ها تا حل آن و رسیدن به نتیجه قابل پیگیری است .


همچنین تمامی مسافرانی که در این واحدها اسکان می یابند در طول مدت اقامت بیمه هستند.


مسافران و گردشگران می توانند این خانه ها را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه طرح ملی خانه مسافر رزو کنند و یا با مراجعه به مراکز اطلاع رسانی و رزو در هر شهر ، آن را در اختیار بگیرند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار