آیت الله مکارم شیرازی:

تعطیلات همگانی به کشور ضربه می‌زند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: تعطیلات همگانی طولانی باعث ضربه زدن به کشور می‌شود و باعث از کار افتادن چرخه اجتماع برای چند روز می شود.
کد خبر: ۱۹۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۲ 17 March 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی با اشاره به آداب و سننی که از گذشته مانده است، عنوان کرد: برخی از این آداب و سنن خوب است اما برخی از آنها خرافات و اشتباه بوده که این دو باید از یکدیگر تفکیک شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نظافت و خانه تکانی هنگام فرارسیدن بهار و نوروز و در کنار آن صله رحم از سنت‌های خوب است که موجب طول عمر می‌شود، ادامه داد: در کنار این مسائل آلوده شدن به برخی از چشم و هم چشمی‌ها و تشریفات و توجه به تجمل‌گرایی از مسائلی است که از نظر اسلام نیز ممنوع شده و باید از آنها خودداری کرد.

استاد برجسته حوزه در ادامه به تعطیلات نوروز اشاره با بیان اینکه مرخصی اداری بد نیست، افزود: تعطیلات همگانی باعث ضربه زدن به کشور و از کار افتادن چرخه اجتماع برای چند روز می‌شود که این درست نیست اگر بتوان با مرخصی‌ها، نیروی مجدد کار را برای کارمندان تأمین کنیم دیگر نیازی به اینکه اینگونه کشور را به تعطیلی بکشانیم وجود ندارد.

وی در ادامه تأکید کرد: تعطیلات طولانی موجب عقب افتادن کشور می‌شود و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته تعطیلات آنها شاید ثلث تعطیلات کشور ما نباشد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به چهارشنبه سوری اشاره و با بیان اینکه آمار میزان خسارات و قربانیان هنوز کامل نرسیده است، گفت: این یکی از خرافات است که موجب شده تا هر ساله قربانیان فراوانی را داشته باشد.

وی همچنین در ادامه زمان آغاز دروس حوزه را هفتم فروردین‌ماه سال آینده اعلام کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار