تامین آب مشکل اصلی توسعه فضای سبز در پردیسان

شهردار منطقه هشت گفت: بحث آب از جمله مشکلات اصلی است که برای توسعه فضای در منطقه پردیسان وجود دارد، بنابراین درصدد هستیم با تمهیداتی این مشکل را برطرف کنیم.
کد خبر: ۱۹۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 12 March 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله سلیمانی با بیان اینکه در پردیسان 450 هکتار فضای سبز و اراضی در نظر گرفته شده برای فضای سبز تعیین شده است اظهار کرد: از این میزان 130 هکتار بوستان غدیر است که کاشته شده و 120 هکتار در سال‌های گذشته و امسال کشت شده است و 200 هکتار باقیمانده در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در بحث کاشت فضای سبز در این منطقه بحث آب است، یک یا دو چاه آب خام دارای EC بالا هستند که برای گونه‌های مختلف فضای سبز ضرر دارد و نمی‌توان همه گونه‌ای را به وسیله آن آبیاری کرد و حجم آب کافی نیز برای آبیاری فضای سبز در اختیار نداریم.

شهردار منطقه هشت با اشاره به رایزنی با شرکت آب و فاضلاب برای استفاده از پساب فاضلاب و بحث‌های دیگر گفت: در حال بررسی هستیم که آب از چاه‌های دیگر از طریق بلوار مرجعیت برای پردیسان انتقال دهیم تا بتوانیم دیگر اراضی را آبیاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری فضاهای سبز با این وسعت و حجم بالا مشکلاتی دارد و هزینه‌بر است؛ در سال گذشته به دلیل مشکلات تامین آب حدود 500 میلیون تومان در خصوص آبیاری با تانکر هزینه شد.

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر همه امکانات آماده نیست که بتوانیم از تمام فضاهای در اختیار که بر اساس طرح تفصیلی برای فضای سبز پیش‌بینی شده برای کاشت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بحث توسعه سرانه فضای سبز در دستور کار شهرداری است، گفت: سیاست و دستور کار شهرداری این است که فضای سبز سریع کاشته شود ولی اکنون مشکل آب جدی است و 50 تا 60 هکتار فضای سبز در زمین‌های معارض در پردیسان قرار دارد و هنوز مسکن و شهرسازی نتوانسته تحویل دهد.

شهردار منطقه 8 ادامه داد: این زمین‌ها بر اساس طرح تفصیلی ثبت شده است، ولی معارض دارد، دامپروری‌های قدیمی در این زمین‌ها فعالیت داشتند و اجازه اینکه به فضای سبز تبدیل شود، وجود ندارد.

وی یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی که با همکاری شرکت آب و فاضلاب و امور آب خواهیم داشت انتقال چاه‌ها در زنبیل آباد و شهید صدوقی و همچنین از طریق بلوار مرجعیت در زمینه تامین آب خام برای آبیاری فضای سبز پردیسان صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار